توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
۴ اثر امواج الکترومغناطیس بر پوست که مورد توجه قرار نمی گیرد!

اثر امواج الکترومغناطیس بر پوست

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)  آلودگی الکترومغناطیسی به عنوان چهارمین آلودگی زیست محیطی پس از آلودگی صوتی شناخته شده است.

از مولدهای امواج الکترومغناطیسی می توان کامپیوتر، تجهیزات آشپزخانه برای مثال ماکروویو، تجهیزات بی سیم از جمله تلفن بی سیم، موبایل، تبلت، کنسول بازی و… نام برد.

 

“تابش امواج الکترومغناطیس درمدت طولانی می تواند بر روی سلامت اندام های بدن انسان تاثیرگذار باشد”

 

اثر امواج الکترومغناطیس بر پوست یکی از شایع ترین مشکلات امروزی است.مراقبت از پوست به عنوان عضوی تاثیرگذار بر روی زیبایی، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد هنگام استفاده از وسایل شخصی مانند موبایل، لپ تاپ، تبلت و سایر وسایل هوشمندی که در اطرافشان است، متوجه بروز حساسیت های پوستی می شوند، اما علت بروز آن را نمی دانند.

تاثیر امواج الکترومغناطیس بر پوست

در این مقاله به بررسی اثر امواج الکترومغناطیس بر پوست و روش های مقابل با آن می پردازیم.

۱-امواج الکترومغناطیس و بی خوابی

سالهاست پزشکان و متخصصین پوست، خواب منظم و کافی را به عنوان یکی از عوامل سلامت و شادابی پوست معرفی میکنند. امواج الکترومغناطیس با ایجاد اختلال در ترشح هیستامین و ملاتونین (هورمون خواب) موجب بی خوابی و خواب نا منظم می شود. نازکی لایه خارجی پوست و کاهش اثر مقاومتی در برابر واکنش های پوستی به ترتیب نتیجه ی اختلال در ترشح ملاتونین هستند که در نتیجه آن شادابی و طراوت پوست کاهش می یابد.

۲-امواج الکترومغناطیس وعدم تعادل کلسیم پوست

مشکلاتی مانند خارش، سوزش، جوش، قرمزی و التهاب پوستی، احساس گرما و… نشان دهنده ی عدم تعادل کلسیم پوست در اثر امواج الکترومغناطیس بر پوست و سلول های پوستی است.

۳-امواج الکترومغناطیس واختلال عملکرد ویتامین D 

ویتامین D نقشی محافظتی را برای پوست ایفا می کند که استفاده از کرم های ضد آفتاب و دستکش، باعث می شود مقدار مورد نیاز بدن از طریق نور خورشید تامین نشود. کاهش ویتامین D در پوست، باعث جذب بیشتر و راحت تر امواج الکترومغناطیس به بدن می شود.

۴-امواج الکترومغناطیس تاثیرات زیر را نیز بر پوست به همراه دارد:

  • افزایش رشد سلول های پایه ی پوستی مانند کارسینوم که منجر به سرطان پوست می شود.
  • اختلال در توزیع کلاژن و پیری زودرس پوست.
  • جدا کردن کلاژن موجود در لایه ی میانی پوست.
  • تضعیف لایه ی خارجی پوست و… .

شرکت دانش بنیان سلامت سینا با ارائه ی محصولات مختلف ضد امواج الکترومغناطیس مانند: کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیس، رنگ، پرده ضد امواج، منسوجات ضد امواج الکترومغناطیس،کاور وای فای، برچسب شیشه ی ضد امواج و… محیطی امن در خانه و محیط کار، در برابر آلودگی امواج الکترومغناطیس را تضمین می کند.

منابع:

https://www.linkedin.com/pulse/emf-skin-rashes-elizabeth-plourde