توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
اقدامات دولت ها و مقامات بهداشتی برای کاهش میزان مواجهه با امواج

فرانسه:

قوانین ملی کاهش قرار گرفتن کودکان در معرض امواج در مدارس، قبول کردن تابش امواج از برج های تلفن همراه و پرداختن به آن، برچسب زدن انتقال دهنده های عمومی، قانون ممنوعیت تلفن های همراه برای کودکان، فرمان اجباری شدن لیبل های SAR ، و قانونی که این تلفن ها به همراه هدست به فروش برسد. آژانس بهداشت فرانسه ANSES کاهش تماس با این امواج را توصیه می کند.

بلژیک:

گوشی موبایل و تبلیغات تلفن همراه برای کودکان جوان ممنوع می باشد و داشتن برچسب SAR ضروری می باشد. توصیه های رسمی دولت برای کاهش مواجهه در وب سایت دولت موجود است. برخی از شهردار ها استفاده وای فای برای کودکان را ممنوع کرده اند.

اسپانیا:

چندین شهرداری با صدور بیانیه به طور قاطعانه خواستار حذف وای فای و سیستم های بیسیم از مدارس و اماکن عمومی شده اند و خواستار معرفی یک رویکرد پیشگیرانه با کودکان و کمپین های اطلاع رسانی برای آموزش مردم شده اند.

کانادا:

آژانس سلامت “توصیه هایی عملی” به منظور کاهش قرار گرفتن کودکان در معرض امواج ارائه می دهد. مجلس یک گزارش از اقدامات احتیاطی در مقابل امواج را برای حفاظت از سلامت عمومی صادر کرده است. قانون جهت اجباری شدن برچسب برای وسایل بی سیم و وای فای تصویب شده و دادن هشدار های بهداشتی در این مورد ضروری شده است.

استرالیا:

حفاظت تابش استرالیا و آژانس ایمنی هسته ای یک برگه با عنوان اینکه چگونه کمتر در معرض این امواج قرار بگیریم و همچنین حاوی توصیه هایی برای حفاظت کودکان می باشد.

ایتالیا:

مجلس رای به تصویب اصول احتیاطی جهت کاهش مواجهه با این امواج تا حد ممکن داده است. دیوان عالی دلیل تومور مغزی مردی را استفاده از تلفن همراه خودش دانست.

فنلاند:

سازمان تابش و ایمنی هسته ای رسما بیانیه خود را پیرامون کاهش مواجهه با امواج برای کودکان را در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد و توصیه هایی را به مردم جهت حفاظت در برابر این امواج انجام داد.

اسرائیل:

وزارت بهداشت و درمان می گوید:بر اساس اصل احتیاط هشدار ها برای کودکان باید به شدت و به طور موکد انجام شود، زیرا کودکان بیشتر در خطر ابتلا به سرطان هستند. وزارت آموزش و پرورش اسرائیل دستورالعمل محدود کردن وای فای و استفاده از تلفن همراه در مدارس را صادر کرده است.

سوئیس:

اداره فدرال سوئیس برای محیط زیست دستورالعملهای خاص در جهت کاهش مواجهه با امواج صادر کرده است و یک برگه حاوی بعضی هشدار ها را برای عموم مردم ایجاد کرده است. شورای حکومتی از ایالت تورگائو به مدارس استفاده از وسایل های سیمی به جای بیسیم را توصیه کرده است.

آلمان:

دفتر فدرال حفاظت در برابر تشعشع راهنمایی هایی برای کاهش مواجهه با اشعه موبایل ها، تبلت ها و دستگاه های بیسیم فراهم کرده و همچنین بیانیه هایی جهت استفاده از دستگاه های سیمی به جای وایرلس داده است.

اتریش:

اداره سلامت عمومی از منطقه سالزبورگ در برابر وسایل بی سیم در مدارس توصیه می کند. با اینکه در بسیاری از مدارس وای فای رایگان است اما در مدارس سالزبورگ از وای فای استفاده نمی شود.

هند:

“راهنمای رسمی احتیاطی برای کاربران تلفن همراه”حاوی جزئیاتی جهت کاهش مواجهه با امواج میباشد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستورالعمل EMF را به همراه محدودیت های مواجهه با امواج را که تا ۱/۱۰ سطح ICNIRP (کمیسیون بین المللی حفاظت پرتو غیر یونیزان) میباشد صادر کرده است،و برچسب های SAR روی تلفن های همراه را واجب کرد. برخی از ایالت ها وجود برج های تلفن همراه در نزدیکی مدارس را ممنوع کرده اند. بسیاری از گزارش ها تحقیقات جزئی و دقیقی را پیرامون تاثیرات آن بر روی محیط منتشر کرده اند.

روسیه:

کمیته ملی حفاظت در برابر تشعشع غیر یونیزان روسیه پیشنهادات مهمی جهت کاهش مواجهه با امواج برای کودکان و همچنین چندین گزارش را ارائه داده است.

آژانس محیط زیست اروپا:

آژانس پیشنهاداتی جهت کاهش تماس برای افزایش سلامت عمومی ارائه داده و گزارش هایی شامل دلایل منطقی برای این پیشنهادات منتشر کرده است.

انگلستان:

سازمان خدمات بهداشت ملی بریتانیا پیشنهادات خاصی را جهت کاهش مواجهه با تابش های تلفن همراه برای کودکان و کاهش خطرات بالقوه طولانی مدت ارائه کرده است.

قبرس:

کمیته ملی محیط زیست و بهداشت کودکان قبرس به مردم هشدار می دهد که استفاده از تلفن همراه میتواند برای کودکان مضر باشد و پیشنهادات و منابعی را به عنوان بخشی از یک کمپین آگاهی برای مردم و جهت کاهش تماس با امواج به خصوص برای کودکان و زنان حامله ارائه داده است.

تایوان:

در سال ۲۰۱۵ دولت تصمیم به بروزرسانی قانون جهت حفاظت از حقوق کودکان و نوجوانان گرفت و با توجه به آن کودکان زیر ۲ سال از استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند، تلوزیون و تبلت ها منع شدند.

پارلمان اروپا:

تصویب قطعنامه ۱۸۱۵: در سال ۲۰۱۱ مجمع پارلمانی شورای اروپا خطرات احتمالی میدانهای الکترومغناطیسی و اثر آنها بر محیط زیست را بررسی و منتشر کرد.

ایالات متحده آمریکا:

حق مردم است که درباره تابش های تلفن همراه بدانند و برچسب دار کردن وسایل وایرلس در سطح محلی انجام شده و در سطح ایالتی و ملی معرفی شده است.در برخی از جوامع اعلامیه و قطعنامه صادر کرده اند و طرح های ابتکاری برای اطلاع عموم از سلامت وسایل بیسیم ارائه داده اند. شهر برکلی در ایالات متحده اولین شهریست که در موبایل فروشی های آن ها برگه های هشدار و آگاهی وجود دارد تا مردم آن ها را مطالعه کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند.