توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
اثر امواج الکترومغناطیس بر هورمون ها

اثر امواج الکترومغناطیس بر هورمون ها

اختلال در عملکرد نرمال شبکه هورمونی بر روی بدن اثر می گذارد که می تواند در رنجی از تغییرات حالت موقت تا افسردگی یا بیماری باشد. تا کنون مطالعات زیادی اثرآلودگی امواج الکترومغناطیس بر هورمون های جنسی مردانه و زنانه، تیروئید، پانکراس، غدد پینه آل و آدرنال را مورد بررسی قرار داده اند.

مشخص شده است امواج الکترومغناطیسی با فرکانس زیاد و کم بر هورمون انسولین که از پانکراس ترشح می شود و مسئول تنظیم قند خون اثر می گذارد.

تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر امواج الکترومغناطیس بر هورمون ها

پژوهشگران در تحقیقی نشان داده اند که امواج الکترومغناطیسی باعث افزایش ترشح انسولین در همستر می شود.

محققان در پژوهشی افرادی که در معرض کار با امواج ماکروویو هستند را بررسی کردند. در این تحقیق نشان داده شد افرادی که در مواجهه با آلودگی امواج الکترومغناطیس هستند در متابولیسم گلوکز دچار مشکل هستند.

همچنین نشان داده شده است که امواج الکترومغناطیس همچنین هورمون های درگیر در استرس را نیز متاثر می کنند.

ایمن سازی در برابر امواج الکترومغناطیس

بنابراین انتظار می رود اقدامی مناسب جهت کاهش تاثیرات منفی آلودگی امواج الکترومغناطیس بر بدن انسان صورت پذیرد. در این راستا از چندین سال قبل در کشورهای پیشرفته جهان بحث ایمن سازی در برابر امواج الکترومغناطیس مورد توجه بوده است و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

در حال حاضر به همت دانشمندان جوان ایرانی امکانات لازم جهت ایمن سازی در برابر آلودگی امواج الکترومغناطیس در کشور عزیزمان ایران نیز فراهم شده است.

شرکت دانش بنیان توسعه فناوری های نوین سلامت سینا واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در جهت ارتقا سطح سلامت جامعه و در قالب کلینیک امواج به ارائه خدمات ایمن سازی در برابر امواج الکترومغناطیس می پردازد. همچنین این شرکت به تولید محصولات ضد امواج پرداخته است که هموطنان می توانند با استفاده از این محصولات از خود و خانواده شان در برابر آلودگی امواج الکترومغناطیس محافظت کنند.