توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
امواج الکترومغناطیس و تنش های بیولوژیکی آن

امواج الکترومغناطیس و تنش های بیولوژیکی آن

امواج الکترومغناطیس و تنش های بیولوژیکی آن مدت هاست نظر دانشمندان را در سراسر جهان به خود جلب نموده است. امواج الکترومغناطیس انرژی کافی برای جداکردن الکترون ها از اتم ها و مولکول ها را دارا هستند. در اثر جدا شدن الکترون ها رادیکال های آزاد تولید می شوند. اشعه های X و اشعه گاما منبع اصلی امواج الکترومغناطیس می باشند.

تابش های الکترومغناطیس غیر یونیزان، در فوتون های خود دارای انرژی کافی برای جداکردن یک الکترون از اتم یا مولکول هستند. تابش های غیر یونیزان شامل نور، امواج فروسرخ از اجاق گاز، گیگاهرتز از وای فای، مگاهرتز از تلفن همراه و امواج رادیویی هستند.

واکنش بیولوژیکی کانال های کلسیم سلولی

امواج الکترومغناطیس در سیستم های بیولوژیکی تاثیرات مخربی را برجای می گذارند. کانال های کلسیمی ولتاژ (VGCC) که در غشای بیرونی همه ی سلول ها وجود دارند، نسبت به امواج الکترومغناطیس بسیار حساس می باشند.

هر VGCC دارای ساختاری (سنسور ولتاژ) است که تغییرات الکتریکی در غشای پلاسما را تشخیص می دهد و کانال کلسیمی را باز می کند. میدان های الکترومغناطیسی کانال را از طریق سنسور ولتاژ فعال می کنند، بنابراین آن ها را باز می کنند و اجازه می دهند کلسیم به سلول منتقل شود و کلسیم داخل سلولی را زیاد کنند.

کلسیم مازاد در سلول و خطرات آن

کلسیم اضافی داخل سلول، باعث بسیاری از اثرات بیولوژیکی نامساعد است. همچنین باعث افزایش تولید اسید نیتریک و سوپر اکسید می شوند.

یک فوتون پر انرژی می تواند زنجیره ای از رادیکال های آزاد را تشکیل دهد. بنابراین تابش های غیر یونیزان می توانند منجر به بروز مشکلات گفته شده شوند. نتیجه نهایی این است که شکل گیری رادیکال های آزاد ثانویه منجر به ایجاد اختلل در DNA می شوند نه تشعشع واقعی.

کلسیم بیش از حد در میتوکندری باعث اختلال در عملکرد میتوکندری می شود، که اکنون می دانیم علت بیشتر بیماری های مزمن است.

تراکم در بافت های عصبی

بیشترین تراکم VGCC  در سیستم عصبی ما یافت می شود، بنابراین سیستم عصبی بیشترین حساسیت را  نسبت به EMF دارد. پس امواج الکترومغناطیس تغییرات زیادی در ساختار نورون ها، از جمله مرگ سلول و اختلال عملکرد سیناپسی را به وجود می آورد.

فعالیت کلسیم در مغز

امواج الکترومغناطیس و تنش های بیولوژیکی آن در بخش های مختلف بدن اثر می گذارد. وقتی VGCC ها در مغز فعال می شوند، هورمون های عصبی و عضلانی را آزاد می کنند. عواقب ناشی از قرار گرفتن در معرض EMF مزمن به مغز شامل اضطراب، تحریک پذیری، عصبی بودن، افسردگی، بی خوابی، اختلالات خواب، آلزایمر و اوتیسم است.

اثرات منفی EMF ها برای همه افراد مضر است، به خصوص زنان باردار، فرزندان خود را در معرض خطر ADHD و اوتیسم قرار می دهند.

مازاد کلسیم در سلول های قلب

قلب ارگان دیگری با بالاترین تراکم VGCCs است. در نتیجه دارای حساسیت زیادی نسبت به EMF ها دارد. EMF ها باعث ایجاد آریتمی قلبی (مرتبط با مرگ ناگهانی قلبی)، گرفتگی عروق قلب، انقباضات غیر معمول قلب، تسریع ضربان قلب و… است.

کمبود منیزیم باعث اختلال عملکرد قلبی عروقی، فعالیت بیش از حد VGCCs و نفوذ بیش از حد کلسیم از طریق گیرنده N-methyl-D-aspartate می شود که بسیار خطرناک می باشند. بنابراین جبران کمبود منیزیم بسیار مهم می باشد. پیشنهاد شده است که استفاده از مسدود کننده های کانال کلسیم ممکن است به جلوگیری از جریان کلسیم اضافی در سلول کمک کند. مسدود کننده های کانال کلسیم کانال هایی را که کلسیم را به سلول منتقل می کنند مسدود یا مسموم می کنند.

بنابراین، اگر شما در مورد قلب، مغز و سلامت باروری توجه داشته باشید، اقدامات لازم را جهت کاهش شدید یا ترجیحا از بین بردن منابع غیر ضروری EMF اقداماتی را انجام می دهید، به ویژه در خانه و محل کار خود، جایی که اکثر وقت خود را صرف می کنید.

شرکت سلامت سینا با بهره گیری از تکنولوژی روز، همچنین با ارئه ی راه کارهای بسیار ساده و محصولات مختلف ضد امواج به شما کمک می کند تا در برابر امواج الکترومغناطیس ایمن باشید.

منابع:

https://bit.ly/2P1r00f