توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
نکاتی در رابطه با کاهش اثرات تکنولوژی بی سیم

کجا و کی؟

فاصله مناسب از تلفن همراه یا بی سیم را حفظ کنید!در هنگام تماس ، تلفن همراه خود را دور از سر و بدن خود قرار دهید. از قرار دادن تلفن همراه در جیب و سینه بند و به طور کلی در نزدیکی بدن و اندام های تناسلی خودداری کنید. در تماس های تلفنی طولانی مدت از هدست یا بلندگو استفاده کنید.

منتظر سیگنال های کافی بمانید!

هنگامی که سیگنال ضعیف است، امواج منتشر شده از تلفن-همراه بیشتر است. از استفاده از تلفن همراه در آسانسور، سفر، خودرو، اتوبوس، قطار و هواپیما اجتناب کنید.

مواجهات مرتبه دوم خود را کاهش دهید!

از قرارگیری در جاهایی که بسیاری از مردم از تلفن همراه خود در مجاورت شما استفاده می کنند، خودداری کنید.

خاموش کردن دستگاه های بی سیم در هنگام خواب

تلفن همراه، مودم های وای-فای و دیگر دستگاه های بی سیم را در هنگام خواب و مواقعی که بلا استفاده هستند، خاموش کنید.

چه کسی و چگونه؟

به حداقل رساندن استفاده و قرارگیری کودکان از/ در معرض اشعه های منتشر شده از دستگاه های بی سیم. هشدارهای سلامتی مربوط به کودکان در مورد استفاده از تلفن های همراه و دستگاه های بی سیم بسیار محدود است. خاموش کردن تلفن همراه و دیگر وسایل بی سیم مورد استفاده کودکان. به کودکان یاد دهید چطور از فناوری های بی سیم به شکل ایمن و با خیال راحت استفاده کنند. بارداری و باروری. اگر شما باردار هستید یا قصد بچه دار شدن دارید، مراقب قرارگیری در معرض اشعه تلفن های همراه باشید. بهداشت باروری و سلامت اسپرم ها تحت تاثیر این تشعشعات قرا می گیرد. هرگز تبلت بی سیم یا لپ تاپ خود را روی پاهای خود قرار ندهید. تغییر به حالت پرواز. هنگامی که از تلفن همراه یا تبلت خود استفاده نمی کنید، آنها را خاموش کرده یا روی حالت پرواز قرار دهید. وای-فای و بلوثوت را در صورت عدم استفاده، غیرفعال کنید. استفاده از اتصالات سیمی. در صورت امکان از کابل های تلفن ثابت استفاده کنید. تماس های تلفن همراه خود را روی تلفن ثابت منزل انتقال دهید و هر زمان که در منزل هستید آن ها را چک کنید. از اتصالات سیمی برای اینترنت استفاده کنید.

اقدامات

افزایش حساسیت الکترومغناطیسی

اگر احساس می کنید، علائم آلرژیک شما در اثر قرارگیری در معرض تابش دستگاه های بی سیم در حال افزایش است، به مدت دو هفته میزان قرارگیری خود در معرض امواج را کاهش دهید چنانچه نشانه های آلرژیک کاهش پیدا کرد، خود را در برابر این امواج محافظت کنید.

مشورت با پزشک در مورد علائم خود

اقدامات دولتی در این زمینه ضروری است. درخواست های خود را با محققان و پزشکان بین المللی که در زمینه EMF کار می کنند، درمیان بگذارید (EMFscientist.org). آن ها تلاش می کنند تصمیماتی راجع به زندگی های ایمن تر با این فناوری اتخاذ نمایند. آن ها را تشویق به گسترش فرهنگ و آموزش های ارزان در زمینه این فناوری نمایید. هزینه این آموزش ها می تواند با اعمال یک هزینه اندک و متوسط بر روی اشتراک تلفن همراه تامین گردد. تلاش کنید مدارس و محیط هایی را برای کودکان پیدا و فراهم کنید که در آن ها دانش آموزان از طریق کابل به اینترنت دسترسی دارند و وای-فای در آن ها وجود ندارد.

منابع:

Joel M. Moskowitz, Ph.D., Director Center for Family and Community Health School of Public Health University of California, Berkeley Electromagnetic Radiation Safety Website: http://www.saferemr.com