توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
اثرات خارشی که امواج الکترومغناطیس موبایل روی پوست می گذارد!

اثرات خارشی که امواج موبایل روی پوست می گذارد!

وقتی سر و کله یک جوش دردناک روی بخشی از پوست پیدا می‌شود، بعضی‌ها به درمان‌های خانگی می‌پردازند و بعضی‌ها هم به متخصص پوست مراجعه می‌کنند، ولی مساله اصلی آن است که قبل از هر درمانی، باید بدانید که این جوش دقیقا چه نوع جوشی است و این مسئله فقط و اثرات خارشی که امواج موبایل روی پوست می گذارد، به وسیله یک متخصص پوست تشخیص داده می شود. اغلب جوش‌های پوستی، ظاهری مشابه یکدیگر دارند، بنابراین به همین سادگی‌ها نمی‌توان با مالیدن یک پماد خانگی، آنها را درمان کرد. دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو درباره انواع جوش‌ها و راه‌های درمان آنها، نکات جالب و کلیدی را بیان می کنند.

چرا بعضی‌ها پس از حرف‌زدن با تلفن همراه پوست، گوش و صورتشان به خارش می افتد؟

اگر چنین تجربه‌ای داشته‌اید باید بگوییم که شما تنها کسی نیستید که دچار این مشکل شده‌اید. به تازگی انجمن متخصصان پوست انگلستان هشدار داده است که استفاده طولانی‌مدت از تلفن همراه موجب بروز یک نوع حساسیت پوستی می‌شود. اغلب افراد عادت دارند که تلفن همراه را ساعت‌ها در تماس با گوش و صورت خودشان نگه دارند و همین عادت باعث بروز جوش‌هایی در ناحیه تماس پوست با تلفن همراه می‌شود. عامل اصل در بروز این گروه از جوش‌ها، نیکل موجود در سطح صفحه شماره‌گیر تلفن‌های همراه است که برخی از افراد به آن حساسیت نشان می‌دهند و دچار جوش ‌های پوستی خارش‌ داری به نام «درماتیت تماسی» می‌شوند. شاید اگر شما دچار چنین جوش‌هایی شده باشید و به پزشک مراجعه کرده باشید، در وهله اول پزشک تشخیص نداده باشد که علت آن تلفن همراه شما و مکالمه تلفنی طولانی مدت با آن است، ولی جالب است بدانید که محققان «مایوکلینیک‌» با بررسی ۲۲ نوع گوشی مشهور و پرطرفدار در دنیا به این نتیجه رسیدند که ۱۰ نوع از این گوشی ها، دارای نیکل در صفحه نمایش خود بوده اند. جوش‌های پوستی چه انواع و اقسامی دارند؟ جوش‌های پوستی یا” آکنه ولگاریس” دو نوع طبقه‌بندی دارند: یکی بر حسب نوع ضایعات و دوم بر حسب محل ضایعات. بر حسب نوع ضایعات به انواع کومدون، پاپول، ندول، پوستول و کیست طبقه‌بندی می‌شوند و بر حسب محل ضایعات شامل جوش‌های صورت، سینه، پشت و بازو هستند.

اثرات خارشی که امواج الکترومغناطیس موبایل روی پوست می گذارد!

یکی از معروف‌ترین و مشهورترین جوش‌ها، آکنه یا جوش جوانی است. برای درمان آن چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟

درمان جوش جوانی یا “آکنه ولگاریس” بستگی به سن، محل ضایعات، نوع ضایعات، بیماری زمینه‌ای فرد مبتلا و وضعیت روحی‌-روانی او متفاوت است و توصیه‌ کلی این است که جوش‌ها را دستکاری نکنند. به هیچ‌وجه از کیسه یا لیف استفاده نکنند و آنها که پوست چرب دارند از شوینده‌های مناسب استفاده کنند. پرهیز غذایی برای درمان جوش های جوانی از نظر علمی جایگاهی ندارد، ولی اگر فرد جوانی اظهار کند با خوردن بعضی غذاها، ادویه‌ها، تنقلات و… جوش‌هایش بدتر می‌شوند، بهتر است از خوردن این مواد غذایی پرهیز کند. چرا بعضی‌ها پس از مصرف یک نوع دارو، ناگهان دچار جوش‌های دردناکی می‌شوند؟ اغلب اوقات علت چنین جوش‌هایی که پس از مصرف یک داروی خاص، سروکله‌شان روی پوست پیدا می‌شود، حساسیت به آن داروست. اگر کسی بر اثر مصرف دارو، دچار حساسیت و جوش‌های پوستی شد، لازم است به متخصص پوست مراجعه کند. متخصص پوست با آزمایش‌های پوستی ویژه‌ایی نوع داروی مشکوک را شناسایی می‌کند. پس از شناسایی داروی حساسیت زا، فرد باید از مصرف آن خودداری کرده و با مشورت پزشک از داروی جایگزین استفاده کند.

اثرات خارشی که امواج الکترومغناطیس موبایل روی پوست می گذارد!

کورک‌ها، از آن دسته جوش‌هایی هستند که بسیار دردناک‌اند و گاهی فرد را از نشستن عاجز می‌کنند. با آنها باید چه کرد؟

 کورک و دمل بیماری عفونی فولیکول مو و پوست است که بر اثر عدم رعایت بهداشت شخصی و بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی مانند دیابت و کم‌خونی ظاهر می‌شود. معمولا برای درمان دمل و کورک که از جمله جوش‌های پوستی دردناک به شمار می‌آیند، باید علت زمینه‌ایی آن برطرف شود، مثلا بیماری دیابت و کم‌خونی فرد کنترل شود. پس از آن با مصرف آنتی‌بیوتیک‌های مناسب، باکتری‌های مسبب کورک و دمل را از بین ‌برد. گاهی در اثر گرما و پوشیدن لباس‌های تنگ، کشاله ران دچار جوش‌های خارش‌داری می‌شود. با این دسته جوش‌های ناشی از عرق‌سوز شدن چه کنیم؟ عرق سوز شدن معمولا در اثر افزایش تعریق در محیط‌های گرم و مرطوب رخ می‌دهد که اگر فرد مدت طولانی بدن خود را نشوید، ممکن است در این محیط عرق‌سوز شود. برای درمان آن باید دوش ‌آب سرد گرفت و همزمان از داروهای کراتولیتیک مثل سولفورو لوسیون‌های ضد خارش استفاده کرد. در ضمن بهتر است به جای لباس‌های تنگ و چسبان از لباس‌های نخی و گشاد استفاده کرد و از خوردن غذاهای پر ادویه خودداری کرد.