توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
اقدامات دولت ها و مقامات در حوزه بهداشت و سلامت امواج الکترومغناطیس

اقدامات دولت ها و مقامات در حوزه بهداشت و سلامت امواج الکترومغناطیس

فرانسه: قوانین ملی کاهش قرارگیری کودکان در معرض امواج در مدارس، پذیرفتن تابش امواج از دکل های تلفن همراه و پرداختن به آن، برچسب گذاری فرستنده های عمومی امواج، قانون ممنوعیت تلفن های همراه برای کودکان، دستور اجباری شدن لیبل های SAR، و قانونی که این تلفن ها به همراه هدست به فروش برسد. آژانس بهداشت فرانسه ANSES کاهش مواجهه با امواج مایکروویو و رادیویی را توصیه می کند.

بلژیک: گوشی تلفن همراه و تبلیغات تلفن همراه برای کودکان ممنوع بوده و داشتن برچسب SAR ضروری است. توصیه های رسمی دولت برای کاهش مواجهه در وب سایت دولت موجود است. برخی از شهرداری ها استفاده از وای فای برای کودکان را ممنوع کرده اند.

اسپانیا: چندین شهرداری در این کشور با صدور بیانیه به طور قاطعانه خواستار حذف وای فای و سیستم های بی سیم از مدارس و اماکن عمومی شده اند. همچنین آنها خواستار یک رویکرد پیش گیرانه در مورد کودکان و کمپین های اطلاع رسانی برای آموزش مردم شده اند.

کانادا: آژانس سلامت “توصیه هایی عملی” به منظور کاهش قرارگیری کودکان در معرض امواج ارائه می دهد. مجلس، گزارشی از اقدامات احتیاطی در برابر امواج را برای حفاظت از سلامت عمومی صادر کرده است. قانونی جهت اجباری شدن برچسب برای وسایل بی سیم و وای فای تصویب شد و ابلاغ هشدار های بهداشتی در این زمینه واجب شد.

استرالیا: سازمان حفاظت از اشعه استرالیا و آژانس ایمنی هسته ای سندی با این عنوان که چگونه کمتر در معرض این امواج قرار بگیریم و توصیه هایی برای حفاظت کودکان ارائه کرده است.

ایتالیا:مجلس رای به تصویب اصول احتیاطی تا حد ممکن جهت کاهش مواجهه با این امواج داده است. دیوان عالی علت تومور مغزی فردی را استفاده از تلفن همراه خودش دانست.

فنلاند: سازمان تابش و ایمنی هسته ای رسما بیانیه خود را پیرامون کاهش مواجهه با امواج برای کودکان در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد و توصیه هایی جهت حفاظت در برابر این امواج به مردم ارائه کرد.

سوئیس: اداره فدرال سوئیس دستورالعمل های ویژه برای محیط زیست در جهت کاهش مواجهه با امواج صادر و سندی حاوی هشدارهایی برای عموم مردم صادر کرده است. همچنین شورای حکومتی از ایالت تورگائو استفاده از وسایل سیمی به جای بی سیم را به مدارس توصیه کرده است.

آلمان: دفتر فدرال حفاظت در برابر اشعه، راهنمایی هایی برای کاهش مواجهه با اشعه تلفن همراه، تبلت و دستگاه های بی سیم فراهم کرده و همچنین بیانیه هایی جهت استفاده از دستگاه های سیمی به جای وایرلس داده است.

اقدامات دولت ها و مقامات در حوزه بهداشت و سلامت امواج الکترومغناطیس

اتریش: اداره سلامت عمومی سالزبورگ به استفاده از وسایل سیمی به جای وسایل بی سیم در مدارس توصیه می کند. با اینکه در بسیاری از مدارس وای فای رایگان است با این وجود در مدارس سالزبورگ از وای فای استفاده نمی شود.

هند: “راهنمای رسمی احتیاطی برای کاربران تلفن همراه”حاوی جزئیاتی جهت کاهش مواجهه با امواج است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستورالعمل استفاده از EMF را به همراه محدودیت های مواجهه با امواج که ۱/۱۰ سطح ICNIRP (کمیسیون بین المللی حفاظت پرتو غیر یونیزان) است را صادر کرده است. همچنین الزام برچسب های SAR روی تلفن های همراه را ضروری کرد. برخی از ایالت ها وجود دکل های تلفن همراه در نزدیکی مدارس را ممنوع کرده اند. بسیاری از گزارش ها تحقیقات جزئی و دقیقی را پیرامون تاثیرات آن بر روی محیط منتشر کرده اند.

روسیه: کمیته ملی حفاظت در برابر اشعه غیر یونیزان روسیه پیشنهادات مهمی جهت کاهش مواجهه با امواج برای کودکان و گزارشاتی از این دست را ارائه کرده است.

آژانس محیط زیست اروپا: آژانس، پیشنهاداتی جهت کاهش مواجهه برای افزایش سلامت عمومی ارائه و گزارش هایی شامل دلایل منطقی برای این پیشنهادات منتشر کرده است.

انگلستان: سازمان خدمات بهداشت ملی بریتانیا پیشنهادات ویژه ای را جهت کاهش مواجهه با تابش های تلفن همراه برای کودکان و کاهش خطرات بالقوه طولانی مدت آنها ارائه کرده است.

قبرس:کمیته ملی محیط زیست و بهداشت کودکان قبرس به مردم هشدار می دهد که استفاده از تلفن همراه برای کودکان مضر است و پیشنهادات و منابعی را به عنوان بخشی از یک کمپین آگاهی رسانی برای مردم و جهت کاهش مواجهه با امواج به خصوص برای کودکان و زنان حامله ارائه کرده است.

تایوان: در سال ۲۰۱۵ دولت تصمیم به بروزرسانی قانون جهت حفاظت از حقوق کودکان و نوجوانان گرفت و با توجه به آن، کودکان زیر ۲ سال، از استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند، تلویزیون و تبلت ها منع شدند.

پارلمان اروپا: تصویب قطعنامه ۱۸۱۵: در سال ۲۰۱۱ مجمع پارلمانی شورای اروپا خطرات احتمالی میدان های الکترومغناطیسی و اثر آنها بر محیط زیست را بررسی و منتشر کرد.

ایالات متحده آمریکا: حق مردم است که درباره تابش های تلفن همراه بیشتر بدانند. برچسب دار کردن وسایل وایرلس در سطح محلی انجام شده و در سطح ایالتی و ملی تعریف شده است. در برخی از ایالت ها، اعلامیه و قطعنامه صادر شده و طرح های ابتکاری برای اطلاع عموم از سلامت وسایل بی سیم ارائه شده است. شهر برکلی در ایالات متحده اولین شهری است که در تلفن همراه فروشی های آن ها برگه های هشدار و آگاهی وجود دارد تا مردم آن ها را مطالعه کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند.