توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
امواج الکترومغناطیس در سقط جنین سهیم هستند!

قرار گرفتن در معرض تابش میدان های الکترومغناطیس و خطر سقط جنین

میدان های الکترومغناطیس در سقط جنین سهیم هستند! اشعه های غیر یونیزان میدان های الکترومغناطیس می توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان ها بگذارند.

میدان های الکترومغناطیس به دو صورت تولید می شوند:

  • میدان الکترومغناطیس فرکانس پایین: مانند خطوط برق، ترانسفورماتورها، لوازم برقی خانه و محیط کار و…
  • میدان الکترومغناطیس فرکانس بالا: مانند شبکه های بی سیم، سیستم های هوشمند بلوتوثی، دکل های مخابراتی، دستگاه های بی سیم مانند تلفن همراه، تلفن های بی سیم و…

نکته قابل توجه این است که در سراسر جهان، برخی از جمعیت های آسیب پذیر شناخته شده اند مانند مادران باردار، کودکان خردسال، افرادی که در نزدیکی دکل های مخابراتی زندگی می کنند از این دسته به شمار می آیند.

هشدار WHO در مورد اثر میدان های الکترومغناطیس بر سقط جنین:

سقط جنین یکی از پیامدهای بالقوه ای است که نسبت به تابش های الکترومغناطیس بسیار حساس است. طبق مطالعات اثبات شده، در دنیای مدرن امروزی تابش میدان و امواج الکترومغناطیس می توانند ارتباط مستقیم با پیامدهای نامطلوب در دوران بارداری و سقط جنین داشته باشند.

میدان های الکترومغناطیس و مشکلاتی که بر جنین وارد می آورند!

قرار گرفتن مادران در معرض تابش امواج الکترومغناطیس یکی از مواردی است که بسیار خطرناک است. خطر افزایش اختلال در رشد جنین و آپوپتوز (مرگ سلولی) از مشکلات رایج و شایع امواج بر جنین می باشند، زیرا برای زنان باردار و نوزادان مقدار کمی تابش نیز خطرناک است.

تشعشع های ناشی از منابع مولد آلودگی امواج الکترومغناطیس در سه ماهه اول بارداری بسیار خطرناکند و فرآیندهای بدی را بر رشد جنین می گذارد.

چگونگی اثرات تابش الکترومغناطیس:

علیرغم اینکه امواج الکترومغناطیس دیده نمی شوند اما، دائما در محیط ازراف ما وجود دارند. استخوان جمجمه نازک است و هنگام رشد تقسیم سلولی سریعی دارد. بنابراین تابش امواج الکترومغناطیس می تواند به راحتی بر بافت مغزی جنین اثرگذار باشد.

بیماری هایی که می توانند در اثر تابش امواج الکترومغناطیس بوجود بیایند:اثر تابش امواج موبایل و لپتاپ بر جنین

 

طبق مطالعاتی که در آوریل ۲۰۱۷ توسط محققان در دانمارک، نروژ، کره، هلند و اسپانیا انجام شد، مادرانی که در دوران بارداری خود بیشترن استفاده از وسایل الکترونیکی همچون موبایل، لپ تاپ، تبلت، سیستم های بلوتوثی، وای فای و… را داشته اند، کودکانشان به نسبت قابل توجه ای بیشتر به عارضه های ذکر شده مبتلا شده اند.

تابش ناشی از دستگاه های برقی:

اگرچه تشعشع ساطع شده از برخی دستگاه ها مانند تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و… محسوس نیست، اما، اثرات تابشی غیر حرارتی آن ها به مکرر و در مدت زمان طولانی برای همگان به خصوص مادران باردار، بسیار خطرناک است.

چگونه با اشعه الکترومغناطیس در دوران بارداری مقابله کنیم؟

هنگام کار کردن در دوران بارداری از خودتان به گونه ای ویژه تر مراقبت کنید. اگر کار شما به گونه است که بیشتر وقت خود را جلوی مانیتور می گذرانید، حتما نکات آموزشی حفاظتی را رعایت کنید.

  • فاصله بین خود و منابع تابش اشعه های مضر را زیاد کنید.
  • هیچ گونه وسیه الکترونیکی را نزدیک خود قرار ندهید! به عنوان مثال هنگام استفاده از لپ تاپ آن را بر روی پاهایتان قرار ندهید و سعی کنید یک فاصله ۸۰ سانتی متری را رعایت کنید.
  • هنگام خواب تلفن همراه خود را زیر بال قرار ندهید!
  • هنگام خواب، تلفن همراه خود را بر حالت هواپیما قرار دهید.
  • بیش از ۴ ساعت در روز وقت خود را جلوی کامپیوتر نگذارید.
  • از لباس های ضد امواج الکترومغناطیس برای سلامت خود و جنین در برابر آلودگی امواج الکترومغناطیس استفاده کنید!

استفاده از این چند روش ساده می تواند محیط خانه و کار شما را ایمن کند.

منابع:

https://bit.ly/34aujsP

https://go.nature.com/2E9EovM