توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
امواج الکترومغناطیس وای فای

امواج الکترومغناطیس وای فای

تکنولوژی وای فای را در بازار، خانه خود و آشنایانتان، محل کار، فروشگاه ها، رستوران ها و… به طور فراوان در اختیار دارید.

 امواج الکترومغناطیس ساطع شده از وای فای توانایی عبور از دیوارها را نیز دارند. حتی اگر شما تمام نکات ایمنی را رعایت کنید، امواج وای فای همسایه می تواند به شما آسیب برساند.

امواج الکترومغناطیس منتشر شده از وای فای، برای اتصال به اینترنت به صورت بی سیم پراکنده می شود. این امواج دارای فرکانس پایین می باشند.

اثرات مخرب وای فای بر سلامتی انسان

از عوارض سیستم های الکترونیکی بی سیم موجود در خانه می توان به بی خوابی، سرگیجه، سردرد، خونریزی بینی، فشار خون بالا،  آریتمی قلب، از دست دادن حافظه، کمبود انرژی، وزوز گوش (زنگ در گوش) و عدم تمرکز اشاره نمود.

عدم فعالیت نیتریک اکسید در اثر امواج وای فای

امواج الکترومغناطیس منتشر شده از وای فای فعالیت نیتریک اکسید را مختل می کنند که نتایج فاجعه باری را به همراه دارد. اکسید نیتروژن بر پلاک های خون اثر می گذارد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همچنین به عنوان یک رگ گشا در مویرگ های بینی فعالیت می کند، بنابراین موجب سردرد می شود.

اکسید نیتریک در تولید هیستامین از سلول های پوستی نیز دخالت دارد. در ارتفاعات تنظیم جریان خونی مغزی در رابطه با هموگلوبین را به عهده دارد و در اختلال عملکرد آن احساس حالت تهوع و سرگیجه دامن گیر افراد می شود.

تولید سرتونین یکی از فعالیت های اکسید نیتریک می باشد، همچنین این هورمون در تولید ملاتونین اثر گذار می باشد. قرار گیری در معرض EMF در این چرخه بسیار اثرگذار می باشد و فعالیت هورمون ها را مختل می کند.

افزایش رادیکال های آزاد در بدن از دیگر عوارض می باشد که تولید بیش از حد سوپراکسید را به همراه دارد. این فرآیند روند تولید انرژی در میتوکندری را متوقف می کند که باعث خستگی مزمن می شود. نتیجه کلی این که اکسید نیتریک به تنهایی می تواند عدم سلامتی ناشی از EMF را تولید کند.

نکات ایمنی برای حفظ سلامتی در برابر وای فای

 رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامتی بیشتر، می توان به خاموش کردن وای فای در مواقعی که به آن نیاز ندارید، کم کردن توان تشعشی مودم تا حد ممکن، استفاده از محافظ های مودم، خاموش کردن حالت بی سیم و اتصال به اینترنت از طریق سیم و… اشاره نمود.

شرکت سلامت سینا تحقیقات خود را برای دفع امواج وای فای، با استفاده از یک روش بسیار ساده، استفاده از کاورهای ضد امواج، که به راحتی روی مودم قرار می گیرند و امواج مضر را جذب می کنند، ارائه داده است.

محصولات ضد امواج الکترومغناطیس دیگری نیز همچون رنگ ضد امواج، کاغذ دیواری ضد امواج، انواع منسوجات ضد امواج و… توسط محققین برجسته ی شرکت دانش بنیان سلامت سینا ارائه شده تا ضامن سلامتی شما در برابر امواج الکترومغناطیس باشند.

منابع:

https://bit.ly/2P1r00f