توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
امواج الکترومغناطیس و بیماری پارکینسون

امواج الکترومغناطیس و بیماری پارکینسون

امواج الکترومغناطیس با تابش یونیزان دارای انرژی کافی برای جدا کردن الکترون از اتم ها و مولکول ها هستند. بسته به مقدار انرژی جذب شده آسیب های متفاوتی به بافت بدن موجودات زنده وارد می شود.

از طرفی تابش های غیر یونیزان دارای فرکانس پایین هستند که انرژی کافی برای جدا کردن الکترون ها را ندارند. همین امر موجب آسیب غیر مستقیم به DNA می شود.

امواج الکترومغناطیس و بارزترین منابع تولیدی آن ها

امواج الکترومغناطیس با فرکانس پایین در اطراف ما از منابع متعددی ساطع می شوند. در طول چند دهه ی اخیر انتشار امواج الکترومغناطیس و منابع تولیدی آن ها مانند امواج رادیویی بشدت رو به افزایش بوده است. با افزایش منابع و بیماری های فراوان، نگرانی مردم برای حفظ سلامتی خود در برابر امواج الکترمغناطیس افزایش داشته است.

تلویزیون، موبایل، لپ تاپ، تلفن های بی سیم، Wi-Fi، دکل های برق و مخابراتی و … روزانه در اطراف ما امواج الکترومغناطیس فراوانی را ساطع می کنند.

عملکرد نورون های مغزی

هنگام صحبت کردن با موبایل امواج الکترومغناطیس از فاصله ای بسیار نزدیک به سلول های مغزی می رسند. نورون های موجود در مغز که وظیفه ی انتقال فعالیت های عصبی را به عهده دارند، در معرض امواج الکترومغناطیس تابیده شده از این منابع قرار می گیرند.  امواج الکترومغناطیس جز دسته عوامل موثر “غیر ژنتیکی” بر بروز بیماری پارکینسون هستند.

بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون (PD) حاصل تحلیل رفتن سلول های عصبی مغزی است.”

در حال حاضر ۴ تا ۶ میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند که حدود ۱ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا هستند.

“بیماری پارکینسون”

چهار علائم اولیه پارکینسون لرزش در دست ها، بازوها، پاها، فک و صورت است. در ادامه سفت و سختی اندام های بدن و برادیکنزی (نوعی عارضه در اندام های بدن که انسان اختیار حرکتی خود را از دست می دهد) و کند شدن حرکات بدن مشاهده می شوند. با پیشرفت این علائم بیماران قدرت راه رفتن، صحبت کردن و انجام کارهای ساده را از دست می دهند.

اختلال در عملکرد دوپامین و  بیماری پارکینسون

موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته ی مغزی به اطلاع می رساند که پارکینسون حاصل از اختلالات سیستم حرکتی ناشی از سلول های تولید کننده ی ” دوپامین” است.

دوپامین نقش بسیار حیاتی را برای بدن و مغز ایفا می کند که پیش ساز آن در مغز و کلیه است. نقش اصلی این ماده در مغز پیام رسانی عصبی و در خون نقش هورمونی دارد. دوپامین به صورت عمده در وزیکول های نورون های دوپامینرژیک و همچنین در غدد آدرنال ذخیره می شود.

تحقیقات بولکای و همکارانش در سال ۲۰۰۴ نشان داد اختلال در دوپامین ناشی از اختلال عملکرد غدد عصبی و لنفاوی است. درمان اولیه پارکینسون استفاده از داروهایی است که سطح دوپامین مغز را افزایش می دهد.

راه کاری برای افزایش ایمنی

شرکت دانش بنیان سلامت سینا با ارائه ی محصولات متفاوت با عملکردی مشابه در برابر آلودگی های امواج الکترومغناطیس مانند منسوجات ضد امواج الکترومغناطیس، رنگ ضد امواج، پرده و پشه بند ضد امواج الکترومغناطیس، کاور وای فای، کاغذ دیواری ضد امواج و… برای جلوگیری از آسیب های وارد شده از امواج الکترومغناطیس در ایران فعالیت دارد.

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9%88%D

Dogris, Nicholas J. “The Effect of Neurofield Pulsed EMF on Parkinson’s Disease Symptoms and QEEG.” Journal of Neurotherapy ۱۶٫۱ (۲۰۱۲): ۵۳-۵۹٫