توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
تاثیر امواج الکترومغناطیس بر ملاتونین و آلزایمر

امواج الکترومغناطیس و آلزایمر

یکی از هورمون هایی که در مطالعات مربوط به امواج الکترومغناطیسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، هورمون ملاتونین است که توسط غده پینه آل ترشح می شود. ترشح ملاتونین فواید زیادی در بدن دارد که یکی از آن ها این است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند که بدن را از اثرات رادیکال های آزاد سرطان زا محافظت می کند.

همچنین برای ارتقای خواب، مبارزه با افسردگی، رشد استخوان و تنظیم هورمون های تولید مثل و ریتم روزانه مفید است. ملاتونین برای ارتقا عملکرد حافظه و یادگیری نیز کمک می کند و فرایند کهولت سن و بیماری آلزایمر را کند می کند.

ملاتونین به عنوان راه حلی برای بسیاری از مشکلات سلامتی در نظر گرفته می شود به همین دلیل است که توانایی حفاظتی در برابر دردناک ترین بیماری زمان ما یعنی سرطان را دارد. بنابراین اگر عواملی ترشح ملاتونین را در بدن کاهش دهند عواقب جبران ناپذیری برای بدن دربر دارد.

تاثیر امواج الکترومغناطیس بر کاهش تولید ملاتونین و آلزایمر

مطالعات بسیاری تایید می کنند که زندگی و کار کردن در محیطی با آلودگی امواج الکترومغناطیسی زیاد ترشح ملاتونین را کاهش می دهد.

اثر حفاظتی ملاتونین وقتی حیوانات در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار می گیرند ناپدید می شود. بنابراین این تعجب آور نخواهد بود که افرادی با مواجهه طولانی مدت با امواج الکترومغناطیس ریسک بالایی برای ابتلا به سرطان را دارند.

مواجهه با امواج الکترومغناطیس افراد را به خواب کم، تضعیف سیستم ایمنی، اختلال در یادگیری و مشکلات فشار خون دچار می کند که همه آنها از نشانه های کمبود ملاتونین است.

همه ما در مغزمان پروتئینی به نام آمیلوئید بتا داریم که سرعت عملکرد ذهنی را کند می کند. افراد با بیماری آلزایمر میزان زیادی از این پروتیین را در مغز خود دارند که تشکیل فیبریل داده و نشانه های این بیماری را ظاهر می کند.

امواج الکترومغناطیسی علاوه بر کاهش ترشح ملاتونین از طریق افزایش تولید این پروتئین ها باعث پیش روی بیماری آلزایمر می گردند. حدس زده می شود که توازن کلسیم در سلول ها تغییر می کند بنابراین سبب افزایش تولید آمیلوئید بتا می شود.

ایمن سازی در برابر امواج الکترومغناطیس

تحت این شرایط باید از خود و خانواده مان در برابر آلودگی امواج الکترومغناطیس محافظت کنیم. برای این منظور می توانید از محصولات کلینیک امواج با نام تجاری مای شیلد استفاده کنیم. از جمله: لباس بارداری ضد امواج، ست لباس نوزاد ضد امواج، لباس زیر آقایان ضد امواج، رنگ ضد امواج، برچسب شیشه ضد امواج، کاغذ دیواری ضد امواج، پشه بند ضد امواج و …

برای اطلاعات بیشتر می توانید به دیگر مقالات ما مراجعه فرمایید.

منابع:

McLean, Lyn. The Force: living safely in a world of electromagnetic pollution. Melbourne: Scribe, 2011.