توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
خطر وای فای در مدارس!

وای فای در مدارس 

وای فای در مدارس هم وارد شده و نگرانی والدین را برانگیخته است. کلاس های درس قرن ۲۱ باید شکاف های دیجیتال را پر کنند به طوری که همه دانش آموزان بتوانند با تکنولوژی درگیر شوند. بهترین روش برای مدارس دسترسی کامل تکنولوژی در کلاس درس با حداقل خطر ابتلا به سلامت است، به طوری که مدارس بتوانند تکنولوژی بروز و امن را همزمان در اختیار داشته باشند.

وای فای در مدارس

میلیون ها نفر از کودکان و بزرگسالان در مدارس در سراسر جهان مقدار قابل توجهی از زمان خود را در اطراف دستگاه های بی سیم و وای فای صرف می کنند. بسیاری از مدارس در حال معرفی سیاست های (BYOD ( Bring Your Own Device و نصب روتر بی سیم برای تبلت ها هستند. با این حال، دستگاه های بی سیم، دانش آموزان و کارکنان را در معرض تشعشع مایکروویو قرار می دهد که می تواند یادگیری و سلامت را به کلی مختل سازد.

مطالعات نشان داده که اشعه مایکروویو می تواند به سیستم تناسلی آسیب بزند، روی سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشد، تغییر کارکرد مغز را موجب شود و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. تبلت ها تا ۵ آنتن دارند که به طور مداوم اشعه تابشی را منتشر می کنند (حتی زمانی که به اینترنت متصل نیستند). دستگاه های بی سیم در کلاس های درس موجب تعدد منابع تولید کننده تابش بی سیم می شوند.

راه حل های موجود

امروزه مدارس به طور فزاینده ای آگاه شده اند که امکانات سالم و سازگار با محیط زیست به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و کار کارکنان کمک می کند. بهترین روش در واقع حالتی است که در آن تابش های الکترومغناطیسی در مدارس کم و تکنولوژی به روز با هم وجود داشته باشند.

استفاده از اتصالات اینترنت سیمی ایمن، موجب کاهش تاثیر کلی بر روی دانش آموزان و کارکنان می باشد. مدارس می توانند برنامه درسی فناوری ایمن را به کلاس های سلامت اضافه کنند به طوری که دانش آموزان بتوانند دستگاه های خود را با ایمنی بیشتری در خانه و همچنین در مدرسه استفاده کنند.

اداره آموزش و پروش در کار بحث آموزشی ارتقای سلامت و را باید مد نظر قرار دهد.

نکاتی برای تکنولوژی (وای فای) ایمن تر در مدارس

  1. باید تمام دستگاه هایی مانند کامپیوتر و تبلت با سیم به اینترنت وصل شوند.
  2. باید تمام دستگاه های ثابت مانند پرینتر، پروژکتور و تخته با سیم اتصال داده شوند.
  3. با اضافه کردن تکنولوژی ایمنی به برنامه درسی سلامت، باید به دانش آموزان در مورد چگونگی به حداقل رساندن مواجهه با تابش فرکانس رادیویی آموزش داد. همچنین سیاست های اصل احتیاطی در کلاس مورد بررسی قرار داده شوند.
  4. باید منابعی را در مورد نحوه کاهش مواجهه در خانه در اختیار پدر و مادرها قرار داد.
  5. ادغام تکنولوژی ایمنی به سیاست رسمی مدرسه
  6. جلسه کارکنان و جلسه انجمن اولیا برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات برگزار شود.

منبع:

http://ehtrust.org/