توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
رنگ ضد امواج الکترومغناطیس –

رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلدMyShield 

شاید واژه رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس به گوشتان خورده باشد. در ادامه این متن به یکی از تولیدات دانش بنیان تحت عنوان رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلد پرداخته می شود. امروزه آلاینده های نوین در دنیا رو به افزایش بوده و این امر سبب بروز مشکلاتی در زندگی افراد شده است.

منابعی مانند تلفن همراه، تلفن‌های بی‌سیم، مودم‌های وای فای منازل شخصی و همسایگان، آنتن های بی تی اس و … امواج الکترومغناطیسی از خود ساطع می کنند. با توجه به آسیب رسانی امواج الکترومغناطیس بر سیستم بیولوژیکی بدن، شناخت راه کارهای مقابله با آن امری ضروری محسوب می شود.

شرکت دانش بنیان توسعه فناوری های نوین سلامت سینا به عنوان یکی از مراکز فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف تحت عنوان کلینیک امواج، مفتخر است که توانسته برای اولین بار رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلد MyShield را با همکاری کارخانه رنگ و رزین الوان به صورت مشترک در داخل کشور تولید نماید. در واقع استفاده از رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس بر روی سطوح ساختمانی، باعث کاهش شدت آلودگی امواج الکترومغناطیس شده و از این رو محیطی ایمن در برابر آن را فراهم می آورد.

رنگ ضد امواج الکترومغناطیسمشخصات رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلدMyShield 

رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلد  MyShieldدارای مشخصه های شیمیایی و فیزیکی یک رنگ ایده آل است. این محصول با محیط زیست سازگاری داشته و در برابر آلودگی های امواج الکترومغناطیسی در فرکانس های بالا RF و یا میدان های الکتریکی در فرکانس های پایین ELF کارایی حفاظتی بالایی دارد. هر یک کیلوگرم رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس قابلیت پوشش دهی ۵ تا ۷ متر مربع را دارا است.

کاربرد رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلد MyShield

 یکی از راه های نفوذ امواج الکترومغناطیسی منتشر شده از منابع خارج ساختمان (مانند آنتن های بی تی اس و  دکل های مخابراتی)  دیوارهای ساختمان هستند. رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلد MyShield در واقع با قابلیت پوشش دهی دیوارهای داخلی و خارجی، می تواند نقش موثری را جهت کاهش شدت آلودگی امواج الکترومغناطیس ایفا نماید. از رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس می توان برای پوشش دهی سقف و کف اتاق ها استفاده نمود. پس از اعمال رنگ ضد امواج بر روی سطوح ساختمانی، استفاده از پوشش های رنگی و کاغذی معمولی به سادگی امکان پذیر است.

از رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیسی می توان برای محافظت کل ساختمان، منازل مسکونی، اتاق خواب، اتاق کودک، اتاق نشیمن و همچنین ساختمان های اداری، مراکز آموزشی و سایر نواحی استفاده نمود.

تست کارایی حفاظتی رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلدMyShield 

رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیس مای شیلد MyShield برپایه ترکیبات کربنی تولید شده و در تست های مختلف موفقیت چشمگیری داشته است. بررسی کارایی حفاظتی کامپوزیت ابتدا به روش Indoor توسط دستگاه های اندازه گیری شدت میدان مورد آزمون قرار گرفته و سپس محصول در آزمایشگاه های ایزوله اندازه گیری شیلدینگ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اتاق آنتن دانشگاه تهران و مرکز تحقیقات آفاق در دانشگاه علم و صنعت و همچنین آزمایشگاه SIMT در شانگهای چین مورد ارزیابی واقع شده است. نتایج ارزیابی کارایی شیلدینگ این محصول را تا ۹۹ درصد تضعیف بیان کرده است.