توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
رنگ ضد امواج الکترومغناطیس

چگونه می شود امواج الکترومغناطیس را مهار کرد؟

تلفن همراه، ماکروفر، وای فای، سیستم های بلوتوثی، دکل های مخابراتی و BTS و… به طرز عجیبی فراگیر شده اند. از طرفی امواج منتشر شده توسط این منابع با حواس پنجگانه مشاهده نمی شوند. بنابراین به خطر ناشی از آن ها گاهی هرگز توجه نمی شود. اما امواج الکترومغناطیس منتشر شده در اطراف ما مشکلات متعددی مانند مشکلات خواب، سقط جنین، آسم و… را موجب می شوند.

ایزوله سازی ساختمان در برابر امواج الکترومغناطیس

 

شواهد:

سال ها تحقیق و بررسی در مورد عوارض امواج الکترومغناطیس توسط سازمان ها، دانشمندان و محققان سراسر جهان اثر امواج بر موارد ذکر شده را تایید کرده است. کلینیک امواج با دقت بالا محصولات ضد امواج مختلفی برای استفاده های مختلف طراحی و تولید نموده است.

رنگ ضد امواج الکترومغناطیس:

رنگ ضد امواج نانویی یکی از انواع رنگ های ساختمانی است که جز اختراعات برتر کشوری با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو ایران به عنوان یکی از محصولات پیشرفته به شمار می آید.

این رنگ همانند سایر رنگ های ساختمانی مانند رنگ های اکرلیک، رنگ بلکا، رنگ پلاستیک، رنگ های روغنی، اسپری و… البته با تخصصی تر اجرا می شود.

بار الکتریکی رنگ ضد امواج الکترومغناطیس

بار الکتریکی امواج الکترومغناطیس در برخورد با رنگ ضد امواج پوششی حفظ می شود. امواج الکترومغناطیس در برخورد با رنگ، بارشان به سطح رنگ پوششی روی دیوارها منتقل می شود. میزان بار الکتریکی در سطح پوششی ثابت باقی می ماند.

ویژگی های رنگ ضد امواج الکترومغناطیس:

از ویژگی های متمایز کننده این رنگ ارتقای راندمان ۲۵ درصدی  و ۱/۴  قیمت نسبت به نمونه های خارجی و طول عمر بالا با تکنولوژی نانو است. تولید این رنگ توسط شرکت رنگ و رزین الوان در ایران صورت می گیرد.

سایر ویژگی ها:

رنگ: مشکی

اجرا: ساده و آسان همراه با غلطک های رنگ

خواص شیمیایی: بدون نیاز به حلال (پایه آب)، بدون بو

راندمان: ۹۶/۹۹ درصد کنترل بازه فرکانسی رادیویی و ماکروویو

نتیجه:

به منظور ارتقای کیفیت زندگی خود چه در خانه و چه در محیط کار، پیشنهاد می شود خطر امواج الکترومغناطیس منتشر شده از وسایل گوناگون جدی تر گرفته شود.

 

منابع:

Zbojovský, Ján, et al. “Influence of shielding paint on the combination of building materials for evaulation of shielding effectiveness.” ۲۰۱۸ ۱۹th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE). IEEE, 2018.

Guiol, Eric. “Electro-magnetic shielding.” U.S. Patent No. 4,871,883. 3 Oct. 1989