توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
میدان های الکترومغناطیس اطراف خطوط برق فشار قوی

میدان های الکترومغناطیس اطراف خطوط برق فشار قوی

تحقیقات زیادی درباره ی میدان های الکترومغناطیس اطراف خطوط برق فشار قوی انجام می شود و رابطه ی میدان های الکترومغناطیس و بیماری های مختلفی مشخص شده است. می توان از لوسمی، سقط جنین، افسردگی، اختلالات خواب، آلزایمر و… نام برد.

میدان های الکترومغناطیس اطراف خطوط برق فشار قوی

اظهارات مختلف درباره ی میدان های الکترومغناطیس اطراف خطوط برق فشار قوی

  • آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) رابطه ی میدان ها و سرطان را اعلام کرد. این تحقیق در سال ۲۰۰۱ انجام شد. آن ها ELF را به عنوان یک عامل سرطان زا در گروه ۲b قرار دادند. در اکتبر همان سال EMF در برگه شماره ۲۶۳ به عنوان عاملی سرطان زا وارد شد.
  • طبق تحقیق Ahlbom و همکارانش در سال ۲۰۰۱، ابتلا به سرطان خون در کودکان دو برابر است.
  • در سال ۲۰۰۲، وزارت بهداشت کالیفرنیا موارد دیگری را نتیجه گرفت. میدان های الکترومغناطیس اطراف خطوط برق فشار قوی، سیم کشی خانه و لوازم برقی را بررسی کرد. بیماری هایی مانند ابتلا به سرطان خون، مغز و سقط جنین را با این علت اعلام کرد.
  • در سال ۲۰۰۵ افزایش ۷۰% درصدی سرطان خون را اعلام شد. افرادی که در فاصله ی ۲۰۰ متری خطوط برق فشار قوی هستند بیشتر در خطرند. در فاصله ی ۲۰۰ تا ۶۰۰ متری خطوط برق فشار قوی، خطر ۲۳% افزایش می یابد.

میدان های الکترومغناطیس اطراف خطوط برق فشار قوی

  • طبق مطالعه ی دکتر بریتانیایی Roger Coghill در سال ۱۹۹۶، میدان های الکتریکی مشکلات دیگری را باعث می شوند. نه تنها سرطان خون، بلکه سردرد، خستگی و مرگ ناگهانی نوزاد نیز شامل می شود.
  • پروفسور Magda Havas در آنتاریو، بیماری هایی مانند دیابت، آسم، مالتیپل اسکلروزیس، ADHD  در کودکان را با این علت یافت.
  • در سال ۲۰۰۷ دانشمندان یک گروه بین المللی، عدم کفایت استاندارهای موجود برای ایمنی در برابر EMF را اعلام کردند.
  • تمامی تحقیقات و اطلاعات جمع آوری شده در سال ۲۰۱۲ به روز شد. تمام بیماری ذکر شده تایید و بیماری دیگری اضافه شد. اختلالات خواب، EHS، سرطان پستان، مشکلات سیستم عصبی، ناباروری مردان، مشکلات حافظه و یادگیری، مشکلات ژنتیکی، اوتیسم و… . تمام این ها بر عوارض میدان های الکترومغناطیس اطراف خطوط برق فشار قوی اضافه شد.

منبع:

https://www.emfsolutions.ca/powerline-EMF.php