توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
هدست لوله هوا

هدست لوله هوا

فعالیت شرکت دانش بنیان سلامت سینا مقابله با امواج الکترومغناطیس است. این شرکت در پارک علم و  فن آوری دانشگاه صنعتی شریف مستقر است. فعالیت این شرکت در زمینه ی محصولات ضد امواج الکترومغناطیس، اندازه گیری میزان آلودگی الکترومغناطیس و همچنین آموزش در مباحث گوناگون مانند نحوه استفاده صحیح از تکنولوژی و… می باشد. سلامت سینا همگام با شرکت های فعال در این زمینه در سراسر دنیا مانند Swiss-Shield، Gigahertz-Solution و… فعالیت می کند. یکی از پیشنهادات آن ها برای استفاده ایمن از تلفن همراه هدست های لوله هوا است.

هدست لوله هوا چیست؟

تفاوت اصلی هدست های لوله هوا با نوع معمولی آن در نوع “صدا رسانی” می باشد. هدست های معمولی با اتصال کاملا سیمی صدا رسانی را انجام می دهند. این نوع عملکرد، تابش بالایی از امواج الکترومغناطیس را باعث می شود.

هدست لوله هوا، لوله ای انعطاف پذیر را جایگزین سیم کرده است. همین ویژگی علاوه بر صدا رسانی، شما را از تابش امواج الکترومغناطیس دور می کند. در لوله های این هدست، هیچ گونه فلزی به کار نمی رود. هدست های لوله هوا امواج صوتی را از طریق لوله های توخالی به گوش منتقل می کنند.

هدست های لوله هوا

به طور کلی تابش امواج الکترومغناطیس توسط این هدست نسبت به نوع سیمی، ۹۸ درصد کاهش می یابد.

هدف اصلی این هدست ها، دور کردن تلفن همراه از شما است. با رعایت این امر شما خود به خود فاصله ی ایمنی با موبایل دارید. با توجه به انتشار امواج الکترومغناطیس موبایل در محدوده ی ماکروویو مغز آسیب می بیند. استفاده از این نوع هدست ها از اثر این امواج جلوگیری می کنند. طبق مطالعات دانشمندان در سراسر جهان، هدست های سیمی امواج الکترومغناطیس را به مغز منتقل می کنند.

این نوع از هدست ها ظاهری کاملا مشابه با هدست های سیمی دارند. یک Port برای اتصال به تلفن همراه، و یک میکروفون برای صحبت کردن.

با استفاده از هدست لوله هوا مکالمه ای بی خطر دارید.

هدست های لوله هوا

معایب هدست هوا لوله

در این قسمت به بررسی ۲ ضعف از این هدست ها می پردازیم.

ماندگاری: بدنه این هدست ها لاستیکی است، آسیب پذیری بالایی دارند. فشار های اعمال شده به هدست عملکرد آن را مختل می کند. بنابراین نگهداری از هدست لوله هوا، شرایط ویژه ای را می طلبد.

کیفیت صدا: امواج صوتی از طریق بلند گوهای هدست به گوش شما می رسند. در این هنگام برخی کیفیت ها از بین می روند. هزینه ی بالا دسترسی به این تکنولوژی یک از معایب اصلی این به شمار می رود.

منابع:

https://emfacademy.com/best-air-tube-headset/