توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
پارچه ی ضد امواج الکترومغناطیس

پارچه ضد امواج الکترومغناطیس

پارچه ضد امواج الکترومغناطیس بر اساس انسداد و انحراف امواج الکترومغناطیس عمل می کند. تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که با پیشرفت تکنولوژی، افزایش این امواج برای سلامت انسان مضر است. از طرفی فناوری های نوین نوآوری های متعددی را در زمینه تولید محصولات ضد امواج الکترومغناطیس ارائه نموده است.

پارچه ضد امواج الکترومغناطیس یکی از محصولاتی است که می تواند در کاهش اثرات امواج الکترومغناطیسی به ویژه برای اقشار خاص نقش موثری ایفا نماید.

پارچه ضد امواج الکترومغناطیسی می تواند در تولید دسته وسیعی از منسوجات به کار رود. برای نمونه می توان با استفاده از پارچه ضد امواج الکترومغناطیس لباس بارداری ضد امواج تولید نمود. این لباس جنین را از مواجه با امواج محیطی حفاظت می کند. در بخش های بعدی پیرامون کاربردهای پارچه ضد امواج الکترومغناطیس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 پارچه ضد امواج الکترومغناطیس چیست؟

اغلب مواد ضد امواج الکترومغناطیسی از طریق انسداد یا انحراف موج  با استفاده از مواد هادی یا مغناطیسی، سبب کاهش شدت آن در محیط می شوند. شدت کاهش امواج الکترومغناطیسی وابسته به ضخامت، سطح و حجم محصول ضد امواج به کار رفته و فضای مورد نظر دارد.

 پارچه ضد امواج الکترومغناطیس و مکانیزم آن

پارچه ضد امواج الکترومغناطیسی ترکیبی از پنبه و الیاف پلی استری با پوشش فلزی است. فیبر فلزی خالص پس از سوزاندن پارچه قابل تشخیص است.

 کاربرد پارچه های ضد امواج الکترومغناطیس

تولید منسوجات ضد امواج الکترومغناطیسی برای افراد (به طور ویژه اشخاص حساس و آسیب پذیر)، مورد توجه کلینیک امواج قرار گرفته است.

 *لباس بارداری ضد امواج الکترومغناطیس:

یکی از کاربردهای پارچه ضد امواج الکترومغناطیس تولید لباس های بارداری ضد امواج است. این لباس از بدن مادر و جنین در مقابل امواج محیطی حفاظت می کند.

خواصی چون ضد بو، ضد قارچ و ضد باکتریایی، راحتی و لطافت پارچه ضد امواج الکترومغناطیس از ویژگی های خاص این لباس ها به شمار می آید. تنوعی از سارافون های بارداری و تیشرت بارداری ضد امواج توسط کلینیک امواج برای مادران باردار طراحی و تولید شده است.

 *لباس نوزاد ضد امواج ضد امواج الکترومغناطیس:

پارچه ضد امواج الکترومغناطیس با مشخصات ویژه و سازگار با پوست کودک در تهیه لباس ضد امواج الکترومغناطیس نوزاد به کار می رود.

 تحقیقات نشان می دهد که امواج الکترومغناطیس در بدن کودکان و نوزادان نسبت به بزرگسالان بیشتر نفوذ می کند. لذا لباس ضد امواج الکترومغناطیس نوزاد می تواند بدن کودک را در برابر مخاطرات امواج محافظت نماید.

 *لباس زیر ضد امواج الکترومغناطیس آقایان:

مطالعات پژوهشگران نشان می دهد که امواج الکترومغناطیس می توانند کیفیت، کمیت و مورفولوژی اسپرم آقایان را تحت تاثیر قرار دهد و حتی باعث ایجاد مشکلات ناباروری شود.

لذا توصیه کلینیک امواج به پدرانی که قصد اقدام به بارداری دارند، استفاده از لباس زیر ضد امواج آقایان از سه ماه قبل است. ویژگی های پارچه ضد امواج الکترومغناطیس باعث شده است تا جهت تولید لباس زیر ضد امواج آقایان مناسب باشد.

*پد سینه ضد امواج الکترومغناطیس:

مکانیزم جذب امواج الکترومغناطیس در بافت های بدن یکسان نیست. بافت سینه بانوان دارای حساسیت بالایی نسبت به امواج الکترومغناطیسی است. پارچه ضد امواج الکترومغناطیس جهت تولید لباس زیر بانوان مورد توجه قرار گرفته است.

*کاور وای فای ضد امواج الکترومغناطیس:

یکی از کاربردهای پارچه ضد امواج الکترومغناطیس تولید کاور وای فای ضد امواج است. این محصول می تواند از سطوح امواج بیش از حدِ نیاز که توسط مودم وای فای در سراسر منزل منتشر می شود، بکاهد. در این شرایط امکان برقراری ارتباط با مودم به صورت بی سیم همچنان برقرار خواهد بود.

*پرده ضد امواج الکترومغناطیس:

پنجره ها به عنوان یکی از منافذ ورود امواج الکترومغناطیسی هستند. نوعی از پارچه ضد امواج الکترومغناطیس با مش بندی خاص در تهیه پرده ی ضد امواج الکترومغناطیس به کار می رود.

 *پشه بند ضد امواج الکترومغناطیس:

نتایج مطالعات پژوهشگران حاکی از اثرگذاری امواج الکترومغناطیس بر چرخه خواب است. استفاده از پشه بند ضد امواج که از پارچه ضد امواج الکترومغناطیسی تهیه شده است می تواند نقش موثری در تجربه یک خواب آرام داشته باشد.

 پشه بند ضد امواج می تواند برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گیرد.

 *کالای خواب ضد امواج الکترومغناطیس:

تولید کالای خواب از پارچه ضد امواج الکترومغناطیس توسط کلینیک امواج، پیشنهادی برای افرادی است که تمایل به تجربه یک خواب راحت را دارند.

 *کلاه ضد امواج الکترومغناطیس:

تولید کلاه با استفاده از پارچه ضد امواج الکترومغناطیس برای بیماران یا افرادی که حساسیت الکتریکی دارند می تواند گزینه مناسبی جهت حفاظت سر آنها در برابر امواج باشد.

*لباس کار ضد امواج الکترومغناطیس:

بسته به شرایط فضای کاری شامل دستگاه ها و رنج فرکانس و شدت امواج موجود در محیط، می توان از پارچه ضد امواج الکترومغناطیس با مشخصات خاص، جهت تولید لباس کار مورد نیاز کارکنان با این امواج، استفاده نمود.