توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
چگونه پرتوگیری از تجهیزات بی سیم را در خانه کاهش دهیم؟

آموزش کاهش پرتوگیری از وسایل بی سیم خانه

آموزش کاهش پرتوگیری از وسایل بی سیم خانه را ارزیابی می کنیم. در این جا ۱۰ راه کار کوتاه و ساده را برای استفاده ایمن از تجهیزات بی سیم ارائه می دهیم:

  1. استفاده از تلفن های سیمی به جای تلفن های بی سیم را پیشنهاد می کنیم.
  2. فاصله ی ایمن از منابع مولد امواج را رعایت کنید.
  3. بلوتوث و وای فای را در زمان های غیر ضروری خاموش کنید.
  4. وسایل الکترونیک خود را به حالت پرواز منتقل کنید.
  5. تا حد امکان اتصالات سیمی را جایگزین ارتباطات بی سیم کنید مانند تلفن.
  6. وای_فای منزل را خاموش کنید. برای اتصال به اینترنت از کابل استفاده کنید.
  7. از وسایل بازی سیم دار استفاده کنید.
  8. عدم استفاده از سخت افزارهای بدون سیم.
  9. از تجهیزات ارتباطی بی سیم داخل وسیله نقلیه استفاده نکنید. پوشش فلزی اتومبیل میزان پرتوگیری راننده را افزایش می دهد. این امر در رابطه با مکالمه با تلفن همراه نیز صادق است. چرا که هنگام ارتباط با نزدیکترین آنتن، به ویژه در نواحی که میزان پوشش دهی شبکه کاهش می یابد، منجر به افزایش پرتوگیری می گردد.
  10. هنگام مکالمات از بلندگو و هندزفری استفاده کنند. بهترین نوع هندزفری، نوع شلنگی یا هوا-لوله است. در این نوع هندزفری از لوله ی هوا برای انتقال صوت استفاده می شود. کودکان تنها در موارد ضروری اجازه استفاده از تلفن همراه را خواهند داشت.

هدست های هوا لوله

۱۲- از قرار دادن تلفن همراه در محل خواب و زیر سر، جداً خودداری کنید. بسیاری از تلویزیون های جدید، سیستم های رایانه ای و بازی های امروزی، در حالت خاموش نیز از خود امواج الکترومغناطیس ساطع می کنند. لذا باید از محل خواب دور باشند. زیرا امواج آن ها می تواند بر روند خواب انسان تاثیرگذار باشد.

۱۳- مودم وای فای را به دورترین مکان نسبت به خودتان انتقال دهید. از کاور وای فای ضد امواج و کابل LAN برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. این چنین میزان آلودگی امواج به میزان قابل توجه ایی کاسته می شود.

۱۴- دستورالعمل تجهیزات الکترونیکی خود را به دقت مطالعه کنید. بانوان باردار از تلفن همراه استفاده نکنند. در غیر این صورت موبایل را به حالت پرواز منتقل کنند.

آموزش کاهش پرتوگیری از وسایل بی سیم خانه را مطالعه کردید. به منظور بالا بردن ایمنی درخواست اندازه گیری آلودگی امواج را بدهید. در این پایش جهت، نوع و شدت موج اندازه گیری می شود. سپس شیلدینگ ساختمان متناسب با میزان آلودگی انجام می شود. شرکت سلامت سینا محصولات متنوعی را ارائه می دهد.