توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
چیپ های ضد امواج الکترومغناطیس

آیا چیپ های ضد امواج الکترومغناطیس از شما محافظت می کند ؟

شاید به تازگی فروشندگان چیپ های ضد امواج الکترومغناطیس را به شما معرفی کرده باشند و ادعای آن ها این باشد که این محصولات از شما در برابر امواج الکترومغناطیسی حفاظت می کند.

حال این سوال برای شما مطرح می شود:

آیا می توانید با محصولات ضد امواج الکترومغناطیس از خود محافظت کنید؟

گسترش تجهیزات الکترونیکی و صنایع ارتباطی از یک سو و نتایج مطالعات پژوهشگران بر روی اثرات بیولوژیکی ناشی از امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از این تجهیزات از سویی دیگر، موجی از نگرانی را بین افراد ایجاد کرده است. در این میان محصولاتی به بازار عرضه شده اند که کارایی حفاظتی در برابر آلودگی های امواج الکترومغناطیسی دارند. لذا هدف از این مقاله ارائه اطلاعات و آگاه سازی افراد است تا بتوانند در این زمینه انتخاب صحیحی داشته باشند.

بخش اول این مقاله در رابطه با محصولات حفاظت در برابر امواج الکترومغناطیسی است که بدون مسدود کردن امواج، مواجهه با آن را خنثی می کند.

بخش دوم این مقاله در راستای محصولاتی است که با مسدود کردن امواج از شما در برابر امواج الکترومغناطیسی محافظت می کند.

پس از مطالعه این دو بخش شما می توانید به راحتی جهت محافظت خود و خانواده در برابر امواج الکترومغناطیسی تصمیم گیری کنید.

 بخش اول: چیپ های ضد امواج الکترومغناطیس

چیپ های ضد امواج الکترومغناطیس ادعا می کنند که بدون مسدود کردن امواج الکترومغناطیسی از شما حفاظت می کنند. متاسفانه شواهد قطعی در راستای عملکرد صحیح چیپ های ضد امواج وجود ندارد و گزارش های موجود در فضای مجازی نیز کافی نیستند. برخی از این محصولات شامل موارد زیر می باشند:

۱- چیپ های ضد امواج الکترومغناطیس تلفن همراه

چیپ های ضد امواج تلفن همراه در واقع یک تراشه کوچک هستند که شما می توانید آن را بر روی تلفن همراه خود بچسبانید. ادعای موجود در رابطه با چیپ ضد امواج تلفن همراه این است که با تغییر دادن ماهیت میدان های الکترومغناطیسی، امواج را برای بدن قابل تحمل نموده و یا شدت آن را کاهش می دهند.

چیپ ضد امواج الکترومغناطیس

۲- خنثی کننده های امواج الکترومغناطیس Neutralizers

خنثی کننده ها در واقع تراشه هایی ساخته شده از یک لایه نازک از عناصر کمیاب خاکی هستند. آنها می توانند به بسیاری از دستگاه های الکترونیکی اعمال شوند که سطوح مختلف میدان های الکترومغناطیسی را منتشر می کنند.

چیپ ضد امواج الکترومغناطیس

۳-دیودها

دیود یک قطعه الکترونیکی دو ترمینال است که می تواند به رایانه ها، چاپگرها، دستگاه های فکس، مانیتور، اجاق های مایکروویو، تلویزیون ها و غیره متصل شده و با تغییر دادن و خنثی سازی امواج الکترومغناطیسی مضر ساطع شده از دستگاه ها، تاثیرگذاری منفی بر انرژی بدن انسان را کاهش می دهد.

دیود

۴ آویز ضد امواج الکترومغناطیس

زیور آلاتی که که در اطراف گردن قرار می گیرند، از بدن در برابر آلودگی الکترومغناطیس ساطع شده از تلفن های همراه و سایر دستگاه های تابشگر فرکانس های الکترومغناطیسی محافظت می کند. ادعاهای موجود بیان می کند که این زیور آلات ضد امواج به تعادل بدن کمک می کنند و آن را وارد حالت طبیعی می نمایند.

آویز ضد امواج الکترومغناطیس

۵-گردنبند ضد امواج الکترومغناطیس

این جواهرات با مس، کوارتز پاک، الماس هرکیمر و دو آهنربای نئودیمیوم ساخته شده است. طبق گزارش ها، این آمالوت ها یا سنگ های ضد طلسم انرژی های ناخواسته را تخلیه نموده و باعث تسکین و بهبود درد و پاکسازی شدید انرژی های منفی می شوند. ادعاهای زیادی مبنی بر اثرات قابل ملاحظه این جواهرات در تسکین درد مفاصل و تنش عضلات، تورم و سردرد های جزئی، وجود دارد.

گردنبند ضد امواج الکترومغناطیس

آیا ادعاهای موجود پیرامون این ابزارهای ضد امواج الکترومغناطیس واقعا صحیح است؟

صدها مدل از ابزارهای ضد امواج الکترومغناطیسی در بازار وجود دارد و هنگام تصمیم گیری مبنی بر این که کدام برای شما مناسب است. دقت کنید که ممکن است برخی از توضیحاتی که توسط افراد ارائه می شود، صرفا جهت ایجاد دید مثبت در شما جهت خرید باشد.  همچنین باید در رابطه با محصولات جعلی نیز آگاه باشید و صرفا به نتایج مطالعات علمی که فروشندگان ادعا می کنند اکتفا نکنید.

برای برخی از افراد ممکن است این ابزارهای ضد امواج الکترومغناطیس کارا بوده و در بهبود سندروم ها و حالات ناخوشایندشان موثر و یا تا حدودی مفید باشد. البته که این شرایط ممکن است ناشی از تلقین ایجاد شود. به هرحال با آگاهی از این امر که چه محصولی برای شما مناسب است، تصمیم بگیرید.

 آیا اندازه گیری میزان اثر بخشی ابزارهای ضد امواج الکترومغناطیس امکان پذیر است؟

متاسفانه هیچ ابزاری جهت ارزیابی عملکرد ابزارهای ضد امواج الکترومغناطیس موجود نیست.

 بخش دوم محصولات متعارف حفاظت در برابر امواج الکترومغناطیسی، حفاظت فیزیکی

اگر از این محصولات استفاده کنید، می توانید با استفاده از دستگاه اندازه گیری، قبل و بعد از استفاده ی محصول، میزان راندمان و عملکرد آن را ارزیابی کنید. استفاده از این محصولات می تواند میزان مواجهه با آلودگی امواج الکترومغناطیسی را کاهش دهد. این در حالی است که امکان ارزیابی عملکرد ابزارهای معرفی شده در بخش اول، با دستگاه اندازه گیری وجود ندارد.

 شیلدکننده های امواج الکترومغناطیسی

شیلدهای الکترومغناطیسی با استفاده از موانع ساخته شده با مواد مغناطیسی یا هادی به مسدود کردن امواج الکترومغناطیسی کمک می کند. این محصولات، امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از تلفن ها، روتر ها، دکل های مخابراتی و… را مسدود می نمایند. بنابراین از این پوشش های ضد امواج می توان جهت ایمن سازی در برابر امواج الکترومغناطیسی استفاده نمود. از جمله این محصولات ضد امواج جهت ایمن سازی ساختمان می توان به رنگ ضد امواج الکترومغناطیس، برچسب شیشه ضد امواج الکترومغناطیس و کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیس اشاره نمود.

محصولات ضد امواج الکترومغناطیس شرکت سلامت سینا

پارچه های ضد امواج الکترومغناطیس

پارچه های ضد امواج الکترومغناطیسی برای پوشاندن بدن، تخت یا وسایل الکترونیکی طراحی شده اند. شما می توانید از آنها برای محافظت از پنجره ها و دیوارها، کلاه و لباس های ضد امواج استفاده کنید یا تخت خواب را با استفاده از آنها بپوشانید.

پشه بند طرح کینگ ضد امواج الکترومغناطیس

نمونه هایی از پارچه های ضد امواج الکترومغناطیس عبارتند از:

 آیا محصولات ضد امواج الکترومغناطیس خطرناک هستند؟

این محصولات به تنهایی مخاطره آفرین نیستند. اما این تصور که ” استفاده از این محصولات به معنای ایمن شدن تجهیزات الکترونیکی منتشر کننده امواج الکترومغناطیسی است ” مخاطره آفرین خواهد بود. چرا که در این صورت ممکن است فرد به میزان بیشتری از این دستگاه ها استفاده نماید و میزان مواجهه با امواج الکترومغناطیس افزایش یابد.

با ایمن کردن بخشی از اتاق از طریق شیلدینگ دیوارها یا تخت خواب، قفس فارادی ایجاد شده مانع از نفوذ امواج خارج از آن به داخل شده و از طرف دیگر امواج ساطع شده از منابع داخل قفس در آن به دام می افتد و میزان مواجهه با امواج را افزایش می دهد. بنابراین صرفا استفاده از این محصولات و عدم توجه به این موارد می تواند آلودگی را افزایش دهد. هچنین استفاده از تلفن همراه در وسایل نقلیه به دلیل بدنه فلزی ماشین و محبوس شدن امواج آن از یک سو و تغییرات میزان آنتن دهی در طول مسیر از سویی دیگر خطرناک است.

لازم است برای استفاده از محصولات ضد امواج الکترومغناطیسی با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید و همچنین راهکارهای ساده حفاظت در برابر امواج الکترومغناطیسی را یاد بگیرید. مقالات بیشتری دراین حوزه بخوانید و سبک زندگی امروزی خود را بهبود دهید. برای کسب اطلاعات آموزشی بیشتر اینجا کلیک کنید.

 به نقل از :   

https://www.nontoxicliving.tips/blog/what-you-need-to-know-about-emf-protection-products