توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
دستگاه جذب امواج الکترومغناطیس

دستگاه جذب امواج الکترومغناطیس

با ظهور فناوری های جدید و ایجاد آلودگی­ های امواج الکترومغناطیسی، محافظت در برابر امواج مورد توجه قرار گرفت. دستگاه جذب امواج الکترومغناطیس برای مقابله و خنثی کردن اثرات مخرب امواج بر بدن انسان تولید شده است. انتخاب دستگاه مناسب، به نحوه استفاده و تعداد افراد تحت پوشش بستگی دارد.

انواع دستگاه جذب امواج الکترومغناطیس 

وسایل و پوشش ­های زیادی بین شما و امواج الکترومغناطیس ساطع شده وجود دارد که امواج الکترومغناطیسی را منعکس، منحرف و یا با پوشش، بدن شما را محافظت می کنند. چیپ های تلفن همراه، دیود ها، استیکرهای هولوگرافیک، دستبند و گردنبند، متعادل کننده­ های برقی و رزوناتورهای USB همه انواعی از محصولاتی هستند که جهت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس تولید شده اند. استفاده از این دستگاه­ های جذب­ کننده امواج الکترومغناطیس معمولا توصیه نشده است.

آیا دستگاه های جذب الکترومغناطیسی صحیح کار می کنند؟

 امروزه ابزار­های موجود در بازار جهانی، کپی از سایر محصولات اصلی است. ممکن است به جای خرید یک ابزار محافظتی یک وسیله ساطع­ کننده امواج الکترومغناطیسی خریداری کرده باشید. معمولا ابزارهای جذب امواج الکترومغناطیس طول عمر کوتاهی دارند و خیلی زود کارایی خود را از دست می­ دهند. همچنین بخش اعظم امواج الکترومغناطیسی جذب شده را به گرما تبدیل می کنند که خود می تواند بسیار خطرساز باشد.

کدام یک از محافظت کننده ها در مقابل امواج الکترومغناطیس مناسب تر است؟

با شناسایی منابع آلودگی امواج الکترومغناطیس به وسیله اندازه گیری و شناسایی شدت، نوع و جهت ورود امواج الکترومغناطیس آلوده­ کننده، راه کار­های مختلفی نظیر طرح عملی و پوشش دهی و ایجاد مانع در برابر امواج توسط محصولات ضد امواج مانند برچسب های شفاف، کاغذ دیواری، رنگ، پشه بند، لباس ارائه می شود.

منابع:

www.hybridrastamama.com