توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
نشت اشعه های ماکروویو

نشت اشعه های ماکروویو

اجاق های ماکروویو از طریق اشعه هایی با فرکانس بالا کار می کنند. پخت غذا با ماکروویو مدت زمان کمتری را نیاز دارد. در واقع تابش ها توسط مواد غذایی جذب می شوند و به گرما تبدیل می شوند. البته لازم به ذکر است غذاهایی که توسط ماکروویو گرم می شوند، تابش امواج ندارند. مایعات در ماکروویو بیش از نقطه ی جوش و تشکیل حباب گرم می شوند. از این طریق مواد غذایی با سرعت بیشتری گرم و پخته می شوند.

نشت اشعه های ماکروویو

گرم شدن سریع مواد غذایی مانند آب، چربی، پروتئین ها، کربوهیدارت و… میکروارگانسیم های موجود در آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بدین ترتیب مواد سمی در مواد غذایی ظاهر می شوند.

تابش اشعه های خطرناک ماکروویو، تا فاصله ی ۳۰ سانتی متری با قدرت ۱۰ برابر حد مجاز انجام می گیرد. اگر دستگاه دچار مشکل فیزیکی باشد مانند، شکستگی، کثیف بودن، باز بودن در فر و…میزان نشت امواج الکترومغناطیس افزایش چشم گیری خواهد داشت. همچنین سطوح داخلی ماکروویو نباید دچار خوردگی، زنگ زدگی، ضرب دیدگی و… باشد.

طبق نتایج به دست آمده توسط دانشمندان، با استفاده از شاخصی با نام SAR، میزان جذب اشعه توسط کیلوگرم وزن بدن انسان، نشت اشعه های ماکروویو در فاصله ی ۳۰ سانتی متری دارای حداکثر جذب در بدن انسان است.

بیماری های ناشی از نشت اشعه های ماکروویو

  • آب مروارید: عدسی چشم گردش خون زیادی ندارد. از طرفی نشت امواج ماکروویو بر این بافت اثر می گذارند. افزایش حرارت ناشی از امواج در چشم، بیماری های متعددی مانند آب مروارید را به وجود می آورد.
  • سرطان: امواج الکترومغناطیس سرطان زا هستند. گزارش شده است افرادی که غذای خود را توسط ماکروویو می پزند یا گرم می کنند، بیشتر قربانی سرطان می شوند. یکی از علت های اصلی بروز سرطان، انباشتگی امواج الکترومغناطیس در بدن است.
  • بی خوابی: بی خوابی یک اختلال خواب است. مغز عضوی از بدن است که کنترل تمام بدن را به عهده دارد. نشت اشعه های ماکروویو بر تولید هورمون ملاتونین در مغز اثر منفی می گذارند و بی خوابی را منجر می شود. بی خوابی یک بیماری است که بر سلامت بدن اثر منفی می گذارد.
  • خستگی مزمن: این حالت به خاطر عدم توانایی بدن در دفع اسید لاکتیک موجود تجمع یافته در بدن است. نشت اشعه های ماکروویو مانع از اکسیژن رسانی کافی برای کاهش اسید لاکتیک بدن می شود.
  • بیماری هایی نظیر حمله ی قلبی، کمبود ویتامین، سردرد، حالت تهوع و… نیز ناشی از نشت امواج ماکروویو هستند.

راه حل

شرکت دانش بنیان سلامت سینا واقع در پارک علم و فن آوری دانشگاه صنعتی شریف، ایمن سازی ساختمان ها را در برابر امواج رادیویی و نشت اشعه های ماکروویو تا ۹۹/۹۶ درصد با تنوع محصولی بالایی انجام می دهد. محصولات ضد امواج مانند رنگ ضد امواج الکترومغناطیس، کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیس، برچسب شیشه ی ضد امواج، لباس بارداری ضد امواج، کاور وای فای و…نمونه ای از محصولات شرکت سلامت سینا می باشند.

منابع:

www.bag.admin.ch

Bangay, M., and C. Zombolas. “Advanced measurements of microwave oven leakage.” Radiation Protection in Australasia20.2 (2003): 47-51.

https://hivisasa.com/posts/3-diseases-caused-by-microwave-ovens