توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
دفع امواج الکترومغناطیسی انتشار یافته از مودم های بی سیم

همه می‌دانیم ‌سیگنال‌های Wi-Fi   از مودم شروع و به دستگاه کاربر ختم می‌شود؛ اما چه راهکارهایی در جهت دفع امواج الکترومغناطیسی مودم های بی سیم می توانند موثر باشد؟

خطرات و زیان‌های جسمی مربوط به سیگنال‌های Wi-Fi

محققان آزمایش‌ها و بررسی‌های بسیاری‌ روی امواج Wi-Fi ‌کرده‌اند و به این نتیجه رسید‌ه‌اند که شاید این امواج، منجر به بروز سرطان مغز در انسان شود. در سال ۲۰۱۱ آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) امواج Wi-Fi را در گروه عوامل ‌«احتمالا» سرطان‌زا برای انسان طبقه بندی کرد. امواج ساطع شده از مودم های بی سیم در همه جا پخش می شوند و حتی ممکن است از ساختمان های مجاور نیز به داخل منزل نفوذ کنند.

چرا دفع امواج الکترومغناطیسی ضروری است؟

نگرانی‌هایی در زمینه آسیب پذیری افراد و به طور ویژه کودکان در برابر امواج الکترومغناطیسی وجود دارد و هنوز در حال بحث است.

مقاله : “مغز نوزادان و کودکان، امواج الکترومغناطیس فرکانس رادیویی بیشتری را جذب می‌کند”

در سال ۲۰۱۱، دکتر آنی ساسکو از موسسه سلامت عمومی، اپیدمولوژی و توسعه بوردو گفت: “اگر عمق نفوذ امواج الکترو مغناطیس به مغز چهار سانتیمتر باشد، در بزرگسالان به منطقه گیجگاهیخواهد رسید که وظایف چندانی بر عهده ندارد اما در کودکان این میزان نفوذ مناطق مرکزی‌تر مغز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.” به گفته او:”علاوه بر این جمجمه کودکان نازک‌تر است و کمتر می تواند نقش حفاظتی داشته باشد و میزان آب موجود در مغز آن ها نیز بیشتر است و می‌توان گفت دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد میزان جذب اشعه در کودکان بیشتر است.”

به همین سبب لازم است والدین جهت دفع امواج مضر از محیط زندگی کودکان و نوزادان تلاش نمایند.

خطر امواج وای فای

راهکارهای دفع امواج الکترومغناطیسی مودم های بی سیم

در واقع هیچ پوششی وجود ندارد که بتواند به طور ۱۰۰ درصد از شما در برابر امواج الکترومغناطیسی محافظت نموده و امواج مضر ناشی از مودم وای فای را دفع نماید. اما از آنجا که این امواج و تجهیزات مرتبط با آن به عنوان بخشی از زندگی اجتماعی انسان ها بدل شده است، حذف آن امری معقول نخواهد بود. تنها اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، کاهش میزان مواجهه با این امواج و دفع آنها از محیط پیرامون است.

 “فاصله” کلید واژه مهمی در امر حفاظت در برابر امواج الکترومغناطیسی است. بنابراین لازم است تا حد ممکن از سرچشمه پخش و انتشار سیگنال‌های Wi-Fi دوری نموده و مطمئن شوید، مدت زمان زیادی را در نزدیکی میزی که مودم Wi-Fi‌ روی آن است نمی‌گذرانید. مسئله بعدی خارج کردن مودم وای فای از محل استراحت شما است. چرا که همانطور که در مقالات قبل مطرح شد، امواج الکترومغناطیسی می تواند بر چرخه خواب شما تاثیرگذار باشد. یکی از راه های دیگر غیر فعال کردن مودم Wi-Fi در مواقع غیر ضرور و به هنگام استراحت است.

ممکن است فروشندگان چیپ های کاهنده امواج الکترومغناطیسی ادعایی مبنی بر ایمن سازی محیط زندگی شما و دفع امواج مضر داشته باشند. اما لازم است به طور مختصر مطرح شود که این تجهیزات بیشتر تلقین مثبت ایجاد می کنند تا کارایی حفاظتی به منظور دفع امواج مضر مودم وایفای.

شدت سیگنال های ساطع شده از مودم های بی سیم بین ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ میکرووات بر مترمربع است. این در حالی است که موسسه بیولوژی اکولوژی امریکا سطح اقدام کاهش شدت امواج الکترومغناطیسی در محیط مسکونی و به طور ویژه در اتاق خواب را حدود ۱۰۰۰ میکرووات بر متر مربع اعلام نموده است. بهترین راهکار استفاده از کاور Wi-Fi ضد امواج الکترومغناطیسی مای شیلدMy Shield  جهت دفع امواج مضر بوده که توسط کلینیک امواج ارائه شده است.

نحوه دفع امواج الکترومغناطیسی با استفاده از کاور مودم Wi-Fi

شدت امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از مودم Wi-Fi در شکل سمت راست نشان داده شده است. نقاط تیره تر (بنفش) نشان دهنده سطوح بالای امواج الکترومغناطیسی بالای ۵۰۰۰ میکروات بر متر مربع است. با استفاده از کاور وایفای ضدامواج الکترومغناطیسی مای شیلد My Shield ، سطوح امواج الکترومغناطیسی به زیر ۵۰۰ میکروات بر متر مربع کاهش یافته است. در این شرایط میزان عملکرد دستگاه دچار تغییر نخواهد شد. کاور مودم وای فای می تواند با کاهش سطوح امواج ساطع شده در محیط میزان آلودگی امواج الکترومغناطیسی را کاهش دهد و به دفع امواج مضر ناشی از مودم Wi-Fi کمک نماید.

شیلدینگ ساختمان و اثر محصولات ض امواج بر انتشار امواج وای فای