توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر اختلال عملکرد دستگاه گوارش انسان

اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر اختلال عملکرد دستگاه گوارش انسان

برای بررسی اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر دستگاه گوارش در ابتدا مقدمه ای کوتاه از باکتری های روده را شرح می دهیم. به طور کلی عملکرد روده (هضم، جذب، حذف) با عدم تعادل باکتری های پروبیوتیک رابطه ی مستقیم دارد. این باکتری ها برای هضم غذا، سرکوب عفونت های بیماری زا، رشد بیش از حد باکتری های مزاحم، حذف مواد زائد در بدن، تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن و… برای بدن مورد نیاز هستند.

اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر اختلال عملکرد دستگاه گوارش انسان

عدم تعادل در باکتری های روده (دستگاه گوارش)

عدم تعادل در باکتری های روده، توانایی بدن را برای کارهای مختلف تغییر می دهد. این تغییرات شامل عدم دریافت غذای کافی به بدن و در کل منجر به اختلال متابولیسم سیستم گوارشی مانند کمبود مواد مغزی، کاهش اسید معده، استرس مزمن و… می شود.

اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر سیستم گوارش به این صورت است که میدان های الکترومغناطیس، فعالیت باکتری های روده را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

چه باکتری هایی تحت تاثیر امواج الکترومغناطیس قرار می گیرند؟

اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر سیستم گوارش در محدوده ی ماکروویو، تنظیم باکتری E.coli را در بدن برهم می زند. امواج الکترومغناطیس باعث رشد بیش از حد این باکتری در بدن می شوند.

طاهری و همکارانش در آزمایشی اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر سیستم گوارش را بررسی کردند. طبق نتایج بدست آمده توسط این محقق، میزان رشد باکتری E.coli پس از تابش امواج موبایل و همچنین وای فای به شدت افزایش یافت.

همچنین عملکرد باکتری باکتریوسین موجود در روده، در اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر سیستم گوارش نیز مختل می شود. این باکتری به عنوان آنتی بیوتیک عمل کرده و در مقابل عوامل خارجی مانند امواج الکترومغناطیس از خود واکنش نشان می دهد.

اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر سیستم گوارش تغییر عملکرد پروبیوتیک هایی مانند لاکتوباسیلوس پلانتاروم را نیز شامل می شود. این پروبیوتیک ها وظیفه ی ایمنی سیستم گوارش را به عهده دارند که به شدت تحت تاثیر امواج الکترومغناطیس قرار می گیرند.

تابش امواج الکترومغناطیس اکسیداتیو سلول را افزایش داده که به دنبال آن رادیکال های آزاد افزایش می یابند و به تدریج  DNA باکتری ها را از بین می برند.

چه بیماری هایی؟

بیماری های التهاب روده مانند کولیت اولسروز، خون ریزی روده، افزایش تحریک پذیری روده و همچنین سرطان کلورکتال در اثر امواج الکترومغناطیس در محدوده ماکروویو و رادیویی بروز و تشدید می یابند. اختلال عملکرد باکتری E.coli جذب گلوکز را افزایش می دهد.

در چه فرکانسی؟

 تمام این اختلالات در ۵ گیگاهرتزی اتفاق می افتد که امروزه تابش ها با مقادیر بسیار بالاتری نسبت به این مقدار انجام می پذیرند.

راه کار پیشنهادی برای جلوگیری از اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر سیستم گوارش

متاسفانه امروزه راه فراری از تابش های الکترومغناطیس وجود ندارد. با بررسی اثر امواج الکترومغناطیس موبایل بر اختلال عملکرد دستگاه گوارش انسان و سایر مشکلات ناشی از امواج، تمام محصولات ضد امواج با توضیحات کامل و همگام با علم روز دنیا در ایران توسط شرکت دانش بنیان سلامت سینا واقع در پارک علم و فن آوری دانشگاه صنعتی شریف تولید و عرضه می شود.

منابع:

https://www.eonutrition.co.uk/blog/is-your-mobile-phone-destroying-your-digestion-the-emf-microbiome-interaction