توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
به توصیه ی سازمان بهداشت جهانی باید ماسک های پارچه ای ضد کرونا را استفاده کنیم!

آیا ماسک می تواند از ورود ویروس کرونا به بدن جلوگیری کند؟

جواب این سوال مثبت است. در ادامه به شما ماسکی با خاصیت ضد کرونا معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید!

ماسک کرونا واژه ای که این روزها برای مردم در سراسر دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار شده و همه با امید اینکه یک ماسک پارچه ای بتواند ویروس کرونا را کنترل کند. یا به هنگام برخورد ویروس با ماسک  منهدم شود و حتی قدرت تکثیر و انتشار و زنده ماندن ویروس به حداقل برسد .

خوشبختانه در کشور ایران موفق به تولید ماسک پارچه ای با خاصیت ضد کرونایی شدیم تا با یک سرچ ساده رویای شما به واقعیت تبدیل شود.

ماسک های پارچه ای و دیدگاه سازمان بهداشت جهانی در مورد پوشیدن آن!

استفاده از انواع ماسک ها مانند ماسک n-95، kn-95، ماسک های یکبار مصرف، ماسک های پارچه ای و… تنها راه کنترل و محافظت در برابر ویروس  کرونا یا COVID-19 نیست. کنار استفاده و پوشیدن ماسک باید حتما فاصله ی اجتماعی و همچنین شستن مکرر دست ها نیز قرار بگیرد.

ماسک جراحی، ماسک n-95، ماسک سه لایه، ماسم پارچه ای

لمس ماسک با دست یکی از بزرگترین عوامل انتشار ویروس کرونا است. بنابراین ماسک های هایتک ضد ویروس با تونایی از بین بردن فعالیت ویروس و مختل کردن قدرت تکثیر ویروس در کمتر از ۵ دقیقه باعث شده تا راه انتقال ویروس از طریق ماسک و تنفس به ۹۹ درصد کاهش پیدا کند.

سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک پارچه ای را بجای ماسک های یکبار مصرف برای استفاده عموم توصیه می کند.

هدف استفاده از ماسک چیست؟

اگر قصد جلوگیری از انتقال عفونت به دیگران یا محافظت از خود در برابر آلوده شدن به عوامل عفونت زا می باشد. همچنی توجه به سلامت افراد داری بیماری های خاص مانند دیابت، سرطان، آسم و سایر بیماری های تنفسی، بیماران داری نقص سیستم ایمنی و… از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دستورالعمل استفاده از ماسک پارچه ای طبق استاندار سازمان بهداشت جهانی:

  • دستان خود را قبل از استفاده از ماسک بشورید.
  • ماسک را از نظر فیزیکی و عدم وجود سوراخ و پارگی حتما بررسی کنید.
  • ماسک را طوری تنظیم کنید که دهان، بینی، چانه و اطراف صورت شما را بپوشاند.
  • حتما گیره بینی برای عدم ورود هوا از بالا و کناره ها را داشته باشد.
  • حتما ماسک را روی صورت خود فیکس کنید.

ویژگی های برتر  ماسک پارچه ای آنتی وایرال مای شیلد:

ماسک پارچه ای آنتی وایرال مای شیلد نسبت به سایز ماسک ها مانند n-95، kn-95، یکبار مصرف، ماسک ها پرستاری و جراحی، ماسک های دو لایه، ماسک های سه لایه و… دارای وجه تمایز بزرگی است.

ماسک مای شیلد پارچه ای تنیده شده از الیاف پنبه و نقره خالص جواهراتی است که در ابعاد بسیار ریز و مقیاس نانو با هم بافته شده است. تفاوت الیاف نقره با نانو ذرات بسیار حائز اهمیت است زیرا نانو ذرات نقره سمی هستند و هنگام تنفس و ربوطبت ناشی از تنفس وارد وجاری تنفسی شده و در بدن رسوب می کنند که بسیار خطرناک است.

ماسک پارچه ای مای شیلد، ماسک ضد ویروس کرونا

اما الیاف نقره یا همان نخ نقره توانایی ورود به بدن از طریق تنفس را ندارد بنابراین یون های نقره با بار الکتریکی مثبت ناشی از تنفس می توانند به ویروس که بار الکتریکی آن منفی است حمله ورشده وفعالیت آن را در کمتر از ۵ دقیقه مختل کنند.

ساخت ماسک پارچه ای ضد ویروس در کشور ایران

نمونه های این ماسک در کشورهایی مانند سوئیس، ژاپن، لهستان، اسرائیل، پرتغال، ایتالیا و… ساخته شده است. شرکت دانش بنیان سلامت سینا واقعا در پارک  علم و فناوری دانشگاه شریف با افتاخار برای اولین بار در کشور ایران موفق به ساخت ماسک هایتک یا همان ماسک پارچه ای آنتی وایرال با عملکرد بسیار بالاتر نسبت به نمونه های خارجی و قیمت یک دهم وارد بازار کند.

از دستاوردهای ماسک پارچه ای مای شیلد با خاصیت ضد ویروس کرونا می توان به انتخاب طرح برگزیده کمیته وزارت بهداشت بین طرح های ارائه ی شده ضد کرونانیی اشاره کرد.

ماسک پارچه ای مای شیلد با خاصیت ضد .یر.سی دارای تاییده ها از تست آزمایشگاهی در مراکز معتبر مانند انستیتو پاستور، دانشگاه تربیت مدرس، آزمایشگاه لیستر می باشد. برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

منبع:

www.who.int

https://rb.gy/z7timb