توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
بیورزونانس چیست و چگونه کار می کند؟

در اینجا می خوانیم؛

بیورزونانس داروی آینده است. این علم، نه تنها غیر تهاجمی و سریع است، بلکه توانایی تشخیص زودهنگام تغییرات در سطح سلولی را دارد و آن را به یک ابزار پیشگیرانه باورنکردنی تبدیل می کند.

اما دقیقاً؛

 درمان بیورزونانس چیست؟

چگونه کار می کند؟

چه مطالعاتی برای حمایت از اثربخشی آن وجود دارد؟

 

بیورزونانس درمانی چیست؟ 

بیورزونانس نوعی درمان است که از دستگاهی برای اندازه گیری فرکانس طول موج های انرژی که از بدن می آید، استفاده می کند. سپس برای تشخیص بیماری هایی مانند آسیب شناسی، باکتری ها، ویروس ها و انگل ها و همچنین سموم و سایر مواد مضر استفاده می شود. بیورزونانس علاوه بر اینکه نشانگر بیماری است، برای درمان بیماری های مختلفی مانند آرتریت، درد معده و تمرین بیش از حد در ورزشکاران و… کاربرد و درمان دارد. همچنین از آن به عنوان درمانی برای ترک اعتیاد استفاده می شود، مانند کمک به افراد برای ترک سیگار.

چگونه کار می کند؟ 

بیورزونانس بر این ایده استوار است که سلول های آسیب دیده به دلیل آسیب DNA، امواج الکترومغناطیسی خاصی را منتشر می کنند. تشخیص این امواج الکترومغناطیسی می تواند برای تشخیص بیماری استفاده شود. علاوه بر این، تغییر این امواج به فرکانس طبیعی خود، این مشکلات را درمان می کند.

فرآیند بیورزونانس شامل الکترودهایی است که روی پوست قرار می گیرند. اینها به دستگاهی متصل می شوند که طول موج های انرژی که از بدن می آید را می خواند. چنین فرکانس های انرژی را می توان توسط یک دستگاه بیوفیدبک تغییر داد تا به سلول های بدن اجازه دهد تا در فرکانس متعادل و طبیعی خود ارتعاش کنند.

آرتریت روماتوئید را درمان می کند! 

آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که می تواند باعث درد مفاصل و آسیب در سراسر بدن شود. این بیماری بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر را در بریتانیا را مبتلا کرده است. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که بیورزونانس می‌تواند برای متعادل کردن نحوه عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن استفاده شود بنابراین به محدود کردن اثرات آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد که آسیب بافتی را کاهش می دهند، کمک می کند.

روماتیسم؛درد مفاصل و درمان با بیورزونانس

درد معده را کاهش می دهد! 

بیورزونانس می تواند به طور موثر برای درمان درد معده استفاده شود. مطالعه‌ای که بر روی رسیدگی به شکایات گوارشی متمرکز بود نشان داد که برای کاهش درد معده که با تشخیص خاصی مرتبط نیست مفید است. به گفته آنها: «طبق برآورد شرکت کنندگان و پزشک، شدت و فراوانی شکایات گوارشی به طور قابل توجه و قابل توجهی کاهش یافته است. این برای درد معده نیز صادق بود».درمان معده درد با بیورزونانس

 

خستگی تمرین بیش از حد در ورزشکاران را بهبود می بخشد! 

تمرین بیش از حد که معمولاً به عنوان فرسودگی شغلی شناخته می شود، زمانی است که یک ورزشکار به دلیل فشار بیش از حد عضلات و سیستم های عصبی مختلف برای بهبودی کامل پس از تمرین و رقابت تلاش می کند. این می تواند منجر به آسیب های مکرر، خستگی، از دست دادن خواب و تغییرات ناخواسته در میزان استراحت شود. با این حال، مطالعه ای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بیورزونانس می تواند در اصلاح سندرم تمرین بیش از حد ورزشکاران با بازگرداندن ضربان قلب و فشار خون به سطح طبیعی و همچنین کاهش استرس بر روی سیستم عصبی سمپاتیک استفاده شود.

خستگی بیش از حد ورزشکاران و درمان با بیورزونانس

به شما در ترک سیگار کمک می کند!

مطالعه دیگری بیورزونانس را به عنوان روشی برای کمک به افراد برای ترک سیگار مورد بررسی قرار داد. چگونگی این امر را در ادامه می خوانیم؛ بدیهی است تجهیزات مورد استفاده قادر به خواندن امواج انرژی سالم و ناسالم بدن هستند. امواج سالم را تقویت می کند و در عین حال امواج ناسالم، مانند امواج ایجاد شده توسط نیکوتین را در فرآیندی به نام لغو فاز خنثی می کند. بر این اصل که با از بین بردن چسبندگی نیکوتین بر بدن، میل به سیگار کشیدن را کاهش می دهد می تواند به افراد برای ترک سیگار کمک کند.

مطالعه ذکر شده در بالا نشان داد که “میزان موفقیت مشابه بهترین نتایج دارویی است، همچنین پس از یک دوره مشاهده ۳ ماهه، تنها بدون هیچ گونه عوارض جانبی”، به این نتیجه رسید که “درمان از نظر بالینی در ترک سیگار موثر است و هیچگونه اثری را نشان نمی دهد.

ترک سیگار

 

این ها تنها چند مثال ساده از کاربرد علم بیورزونانس بود که در مقالات دیگر می توانید سایر مقالات در این حوزه را مطالعه کنید.

به نقل از: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8892610/