توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
تلفن های همراه، اقدامات احتیاطی و عوارض

چطور از خانواده خود در برابر امواج محافظت کنیم؟

  1. تلفن را در کنار سر و بدن خود قرار ندهید. از بلندگو و یا دیگر دستگاه های هدست یا وسایلی که هدایت EHT دارند، استفاده کنید.
  2. مراقب سیگنال های ضعیف باشید. زمانی که تلفن ها مسدود و یا سیگنال آن ها ضعیف هستند، تلفن همراه شما سخت تر کار می کند.
  3. محافظت از کودکان، زنان باردار و مردانی که قصد پدر شدن دارند الزامی تر است. کودکان تشعشعات را دو برابر مردان جذب می کنند. اسپرم ها به شدت آسیب پذیر هستند.
  4. هنگام خواب تلفن همراه خود را درکنارتان قرار ندهید. تلفن همراه خود را خاموش کرده یا در حال پرواز قرار دهید.
  5. خطوط تلفن ثابت، سریع تر، کم خطرتر و ایمن تر هستند. خطوط تلفن ثابت معمولا پرتوهای مایکروویو منتشر می کنند.

تلفن های همراه گیرنده های دوطرفه مایکروویو هستند که ایمنی آنها تاکنون به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. آنتن های تلفن همراه همواره در حال جستجوی امواج و دریافت سیگنال های ارسال شده از برج ها و دریافت اطلاعات هستند. بدن یا مغز حدود نیمی از سیگنال های منتشر شده از تلفن همراه در هر زمانی را جذب می کند.

کودکان بیشتر از بزرگسالان اشعه جذب می کنند

افرادی که به مدت ده سال روزانه بیش از نیم ساعت از تلفن همراه استفاده می کنند، به میزان دو برابر یا بیشتر در معرض سرطان مغز قرار دارند. شیوع سرطان در نوجوانانی که از تلفن همراه استفاده می کنند، ۴-۵ برابر بیشتر از دیگر همسالان خود در دهه اول زندگی است.

تلفن های همراه، اقدامات احتیاطی و عوارض

آیا تلفن های همراه باعث بیماری و سرطان می شوند؟

در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۱، سازمان بهداشت جهانی پس از تحقیقاتی که بر روی اثرات تلفن همراه انجام شد، اعلام کرد که تلفن های همراه سرطان زا بوده و خطر ابتلا به نوع بدخیم سرطان مغز، گلیوما را به شدت افزایش می دهد.

 

مطالعات زیادی در دنیا وجود دارند که نشان می دهند استفاده از تلفن های همراه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. تلفن های همراه سبب تغییر در مغز می شوند. همچنین نشان داده شده که پس از ۵۰ دقیقه قرارگیری تلفن در کنار گوش در مغز بزرگسالان، تغییرات قابل ملاحظه ای در سوخت و ساز گلوکز در بدن و سوخت گلوکز در مغز مشاهده می شود. تاثیرات طولانی مدت این تغییرات ناشناخته است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد تلفن های همراه، تلفن های بی سیم و دیگر دستگاه های بی سیم بر روی ریتم طبیعی ضربان قلب تاثیر دارند.

تلفن های همراه تعداد اسپرم ها را کاهش می دهند!

تعداد اسپرم مردانی که ۲-۴ ساعت در روز از تلفن همراه استفاده می کنند، نسبت به افراد دیگر تا ۳۰ درصد کمتر است. استفاده روزانه بیش از ۴ ساعت از تلفن همراه منجر به کاهش ۴۰ درصدی تعداد اسپرم ها می شود، مطالعات نشان می دهد، تشعشعات مایکروویو سبب آسیب به اسپرم می شود.

بهداشت و درمان کانادا (۲۰۱۱)

انجمن بهداشت و درمان کانادا راهبردهای عملی را برای کاهش قرارگیری در معرض RF و اقدامات لازم برای این مساله را به کاربران گوشزد کرده است. این موسسه همچنین به پدران و مادران تاکید می کند که کودکان خود را در معرض RF قرار ندهند چون کودکان نسبت به عوامل زیست محیطی حساس تر هستند.

تهیه شده توسط کمپین جهانی تلفن همراه ایمن که وظیفه فراهم سازی زمینه و منابع و ایجاد انگیزه برای رعایت بهداشت حرفه ای و استفاده آسان و ایمن از تلفن همراه را برای معلمان، والدین و کودکان بر عهده دارد. گروهی از پزشکان، دانشمندان و جراحان مغز و اعصاب:

Kevin O’Neill, FRCS (SN); Ronald B. Herberman, MD; Charles Teo, MD; David Servan-Schreiber, MD, PhD; Annie J. Sasco, MD, DrPh; Stephen Sinatra, MD; John West, MD; Richard Stein, MD, PhD; Devra Lee Davis, PhD, MPH