توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
حضور رادون در خانه شما!!

رادون در خانه شما

رادون و حضور آن در خانه شما!

آیا در خانه و یا آپارتمان زندگی می کنید؟ پس شما باید به میزان کافی پیرامون گاز رادون اطلاعات داشته باشید و بدانید اثرات گاز رادون نه تنها بر افراد ایجاد می شود بلکه سلامت حیوان خانگی شما را نیز تهدید می کند.

مطابق گزارش EPA ، تقریباً از هر ۳ خانه آزمایش شده در هفت ایالت ایالات متحده و در سه ایالت هندوستان، غلظت گاز رادون بیش از   pCi / L  ۴ گزارش شده است که این مقدار مد مجاز اعلام شده توسط EPA است.

شما به عنوان ساکن یک ساختمان باید از میزان غلظت گاز رادون مطلع شوید تا متوجه شوید که سلامتی افراد ساکن در منزل شما و حتی حیوانات خانگی به چه میزان تحت ریسک خطر آفرینی هستند؟

زندگی در یک خانه با غلظت گاز رادون بیش از  pCi / L  ۴  معادل گرفتن ۲۰۰ عکس رادیولوژی با استفاده از اشعه ایکس است.

گاز رادون دومین عامل سرطان ریه بعد از استعمال دخانیات در سراسر دنیا است. آمار مرگ و میر ناشی از سرطان ریه بسیار ناخوشایند است، اما آگاهی منجر به پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان شده و لذا می تواند به نوبه خود به همان میزان که برای سایر سرطان ها از جمله سرطان پستان و سرطان پروستات موثر باشد، برای این موضوع نیز مفید فایده واقع شود.  انجام می شود کمک کند. لذا لازم است محیط پیرامون خود را به لحاظ میزان غلظت گاز رادون مورد ارزیابی قرار دهید و در صورت لزوم اقدامات لازم را جهت کاهش میزان غلظت رادون عملی کنید. گاز رادون مهمترین عامل سرطان ریه در افراد غیر سیگاری و دومین عامل آن در افراد سیگاری است. مواجه افراد سیگاری با گاز رادون به میزان قابل توجهی ریسک ابتلا به سرطان ریه در آنها را افزایش می دهد.