توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
خطر امواج منتشر شده از لپ تاپ، تبلت و سایر مانیتورهای کوچک

مانیتورهای کوچک و انتشار امواج الکترومغناطیس

انشار امواج الکترومغناطیس از مانیتورهای کوچک قدرت بسیار بالایی دارد. مانیتور ها در محدوده فرکانس عظیمی فعالیت دارند. برخی با صد سیکل در ثانیه و برخی بالای میلیاردها سیکل در گیگاهرتز.

مانیتورهای کوچک و انتشار امواج الکترومغناطیس تبلت (لوح های هوشمند)

امواج الکترومغناطیس از منابع مختلف در محیط خانه و کار بسیار گسترده است. مانیتورهای کوچک و انتشار امواج الکترومغناطیس امروزه در بسیاری از مراکز عام شده است. تبلت ها نمونه ای از این ابزار هستند. کوچک بودن و حمل آسان، در محبوبیت تبلت ها نقش بسزایی دارد.

وجود تبلت نه تنها برای کارکنان بلکه برای افرادی که در تماس غیر مستقیم با آن ها هستند خطرناک است. تماس غیر مستقیم وجود امواج الکترومغناطیس را اعلام می کند.

امواج الکترومغناطیس با فرکانس رادیویی در سایز کوچک صفحه و لمسی بودن آن تضمین می شود. تبلت ها فقط از طریق اتصال بی سیم به اینترنت وصل می شوند. به همین دلیل وجودشان بسیار خطرناک تر از رایانه ها است.

تابش رادیویی آی پد می تواند از ۱ به ۶ مگا وات بر متر افزایش یابد. این مقدار معادل نزدیکی به برج های تلفن همراه است. مقدار بی خطر توصیه شده برای تبلت ها معدل ۵/۰-۳/۰ مگاوات بر متر است.

مانیتورهای کوچک و انتشار امواج الکترومغناطیس کامپیوتر

امواج الکترومغناطیس کامپیوتر، در محدوده فرکانس های متفاوتی قرار دارد. امواج الکترومغناطیس سلامتی انسان را به خطر می اندازد. اکثر کامپیوترها، تبلت ها، لپ تاپ و… دارای خاصیت وای فای هستند. وای فای یکی از منابع مهم امواج رادیویی بشمار می رود.

مانیتورهای کوچک و انتشار امواج الکترومغناطیس لپ تاپ

مانیتورهای کوچک و انتشار امواج الکترومغناطیس از لپ تاپ باعث مشکلات متعددی می شود. نرم افزار لپ تاپ به صورت وای فای پیکربندی شده است، پس اگر اتصال به اینترنت به صورت سخت افزاری صورت بگیرد، لپ تاپ همچنان اشعه های رادیویی را دریافت می کند. راه مقابله با آن خاموش کردن قابلیت های بی سیم (وای فای و بلوتوث) در تنظیمات است.

میدان و امواج الکترومغناطیس در تمام کامپیوتر ها وجود دارد. دلیل آن وجود موتور و سیم های انتقال داده ها هستند. تحقیقات نشان داده مقدار کمتر از ۲ میلی گوس خطری زیادی ایجاد نمی کند. لپ تاپ و تبلت ها مقدار بسیار بیشتر از ۲ میلی گوس را ساطع می کنند.

بالاترین میزان انتشار امواج الکترومغناطیس در لپ تاپ و کامپیوتر

بالاترین میزان انتشار امواج الکترومغناطیس ناشی از لپ تاپ و کامپیوتر ها هنگام پخش ویدیو است. در این حالت انفجاری از امواج رادیویی را دربر دارد. اثرات بیولوژیکی بسیار فاجعه باری را در بدن برجای می گذارد. ایجاد فاصله حداقل ۶ فوت از رایانه ها برای حفظ سلامتی توصیه می شود.

گذاشتن لپ تاب به روی پاها خطر ابتلا به سرطان ازجمله سرطان سینه در خانم ها را افزایش می دهد. این امر کاهش قدرت باروری و افزایش نرخ ناباروری در مردان و زنان را به دنبال دارد. همچنین خانم های باردار به طور جدی سلامت جنین خود را به خطر می اندازند.

محصولات ضد امواج الکترومغناطیس

مانیتورهای کوچک و انتشار امواج الکترومغناطیس از آن ها خطراتی را به دنبال دارند. پس حفظ فاصله از منبع، استفاده محصولات ضد امواج مانند لباس های بارداری ضد امواج، کاور وای فای، انواع پوشش های ساختمانی سلامت شما را در برابر امواج الکترومغناطیس به همراه دارد.

شرکت سلامت سینا با ارئه ی محصولات ضد امواج با طیفی گسترده، درصدد است که میزان این امواج را در خانه و محیط کار شما به حداقل و صفر برساند.

منبع:

https://bit.ly/2P1r00f