توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
خطر اینترنت گوشی بر جنین

آیا استفاده از اینترنت گوشی برای جنین مضر است؟

ضرر استفاده و خطر اینترنت گوشی بر جنین سوالی است که در ذهن اغلب مادران باردار شکل می گیرد. در این مقاله سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم.

مطالعات بسیاری بر روی اثرات مخاطره آمیز امواج الکترومغناطیس بر روی جنین صورت گرفته است. اما نتایج آن هنوز به طور قطعی قابل استناد نیست. اما این به معنی آن نیست که اینترنت گوشی و استفاده از تلفن همراه برای جنین مخاطره آمیز نباشد. شاید مطالعات پیشرفته آتی نتایج قطعی تری را ارائه دهد. لذا بر مادر باردار رعایت توصیه های حفاظتی واجب است.

دوران بارداری دوران بسیار حساسی است. حفظ جنین از عوامل مخاطره آفرین موجود در محیط پیرامون می تواند بر سلامت کودک متولد شده نقش موثری داشته باشد. افزایش مشکلات و اختلالات رفتاری در کودکانی که مادران آن ها در دوران بارداری از تلفن همراه و همچنین اینترنت گوشی استفاده می کردند، مشاهده شده است. این کودکان خود نیز در آینده با سیل عظیمی از تجهیزات الکترونیکی مواجه خواهند شد. ابتلا به چاقی و بیماری های تنفسی نیز در کودکان این مادران دیده شده است.

 خطرات ناشی از اینترنت گوشی

زیان ها و خطر اینترنت گوشی بر جنین برای مادران باردار تا به حال به طور کامل ارزیابی نشده است. در واقع دانشمندان در این زمینه تحقیقات دقیق چندانی به انجام نرسانده‌اند و استانداردهای تعیین شده برای حدود ۲۰ سال قبل است. این استانداردها اثرپذیری مادران باردار و جنین آن ها را در نظر نمی گیرد.

اغلب تست های ایمنی که بر روی گوشی تلفن همراه صورت می گیرد بر اساس مطالعات آزمایشگاهی بر روی فانتوم یک فرد بزرگسال در شرایط بدنی مشخص است وافراد حساس مانند مادران باردار، کودکان و نوزادان را در نظر نمی گیرد.

در طول این سال ها مطالعات دقیقی برای ارزیابی این موضوعات صورت نگرفته است. مشکلات ایجاد شده در کودکان امروزی می تواند ناشی از مواجهه با امواج الکترومغناطیسی محیط پیرامون باشد. لذا افزایش آگاهی والدین و اجرای مراقبت های قبل از بارداری و حین آن و همچنین پس از تولد نوزاد بسیار حائز اهمیت است.

به دلیل ویژگی گوشی تلفن همراه که شدت سیگنال ارسالی و دریافتی آن با فاصله از آنتن متغیر است، لذا استفاده از تلفن همراه و همچنین برقراری ارتباط با شبکه از طریق اینترنت گوشی برای مادران باردار و کودک در آغوش مادر خطر آفرین است. در شرایط اضطرار می توانید از اینترنت مودم بی سیم در مدت زمان محدود استفاده نمایید. تا جایی که امکان دارد برای اتصال به اینترنت از کابل شبکه استفاده نمایید.