توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
دکل های مخابراتی نصب شده و خطرات و نگرانی حاصل از آن ها

آلودگی امواج الکترومغناطیس دکل های مخابراتی، ضررها و راه حل مقابله با آن

امواج دکل های مخابراتی (BTS)، از جمله مسائلی است که در سال‌های اخیر، برای بسیاری از افراد و خانواده‌ها به یکی از مهمترین عوامل ازدیاد تنش و افزایش نگرانی‌های روزمره تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی عوارض امواج دکل های مخابراتی برای سلامتی انسان و محیط زیست پرداخته خواهد شد.

در ابتدا، لازم به ذکر است که در دهه‌های اخیر، با پیشرفت فناوری و رواج استفاده از شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم، نصب و راه اندازی دکل‌های مخابراتی به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی این شبکه‌ها، بسیار مهم و حیاتی شده‌اند. با این حال، پراکندگی بیشتر این دکل‌ها و نیز طرح‌های جدیدی که برای کاهش هزینه‌های نصب آنها در نظر گرفته می‌شود، باعث شده است که بسیاری از افراد به دلیل نزدیکی مناطق سکونت خود به این دکل‌ها و نیز مخاطرات آنها بسیار نگران شده‌اند.

یکی از عوارض امواج دکل‌های مخابراتی، تأثیر آن بر سلامتی انسان است. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده‌اند که امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا، مانند آنهایی که توسط دکل‌های مخابراتی ایجاد می‌شوند، ممکن است به شکل مستقیم یا غیرمستقیم، تأثیر مستقیمی بر برخی از بافت‌های بدن انسان داشته باشد. این تأثیرات ممکن است شامل افزایش ریسک بروز بیماری‌هایی مانند سرطان، اختلالات در سیستم عصبی، افزایش خطر بروز سردرد، سرگیجه، سقط جنین، مشکلات باروری و ناباروری، اوتیسم، بیش فعالی، اختلالات یادگیری و اختلالات خواب باشد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که امواج RF می‌توانند به شکل غیرمستقیم، منجر به پدیده‌ی گرم شدن بافت‌های بدن شوند. این مسئله در صورتی که امواج به میزان زیادی در معرض بدن انسان قرار بگیرد، ممکن است باعث افزایش دمای بدن و در نتیجه بروز مشکلاتی مانند خشکی پوست، سردرد و گیجی سریع شود.

ایزوله سازی محیط در برابر آلودگی امواج

ایزوله سازی یا شیلدینگ ساختمان به عنوان راه حلی مؤثر برای کاهش تأثیرات مخرب امواج الکترومغناطیسی در ساختمان ها شناخته شده اند. اندازه گیری میزان آلودگی امواج توسط دستگاه های خاص و کارشناسان مجرب این حوزه در شرکت دانش بنیان توسعه فناوری های نوین سلامت سینا یا به اختصار کلینیک امواج واقع در پارک علم وفناوری دانشگاه صنعتی شریف (برج فناوری شریف) انجام می شود.

امواج الکترومغناطیسی، از جمله امواج رادیویی، موجودات زنده را تحت تأثیر قرار می دهند. از این رو، در صورت نصب تجهیزات الکترونیکی در ساختمان ها، این امواج می توانند به سلامتی ساکنین آن خطر وارد کنند. بنابراین، استفاده از رنگ ضد امواج، ایزوله سازی و شیلدینگ می تواند باعث کاهش این خطرات شود.

رنگ ضد امواج ساختمانی، باعث کاهش تأثیرات مضر و منفی اشعه یا امواج الکترومغناطیسی در سطح دیوارها و سقفی می شود. این رنگ به عنوان یک لایه محافظ بر روی سطح های دیواری و سقفی اعمال می شود و با جذب امواج، انعکاس امواج و اغتشاش امواج الکترومغناطیسی، از ورود آنها به داخل فضا جلوگیری می کند.

از این رو ایزوله سازی نیز، باعث کاهش تأثیرات امواج الکترومغناطیسی در ساختمان می شود. با توجه به اینکه امواج الکترومغناطیسی در سال های اخیر به دلیل افزایش استفاده از ابزارها و تجهیزات الکترونیکی، بیشتر شده است، استفاده از این روش ها به عنوان یک راه حل فوق العاده برای کاهش تأثیرات مخرب آنها در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از فرآیند ایزوله سازی ساختمان در برابر آلودگی امواج با اعمال جدیدترین رنگ های ساختمانی محافظ به عنوان یکی از راه حل های کم هزینه و مؤثر برای کاهش تأثیرات مخرب اشعه های الکترومغناطیس است.

علاوه بر این، استفاده از شیلدینگ و رنگ ضد امواج مای شیلد، می تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنین ساختمان کمک کند. با کاهش نفوذ امواج الکترومغناطیسی به داخل فضا از منابع مولد خارجی مانند دکل های مخابراتی، می توان از بروز اختلالات در شبکه های موجود در ساختمان جلوگیری کرد. همچنین، بهبود کیفیت خواب و کاهش خستگی و افسردگی و سایر بیماری هایی که به دلایل ناشناخته روزانه در حال ازدیاد هستند نیز، از جمله مزایای استفاده از این روش ها است.

معرفی سایر محصولات ضد امواج کلینیک امواج

همچنین علاوه بر اندازه گیری آلودگی امواج و شیلدینگ محیط (ایزوله سازی) توسط رنگ ساختمانی ضد امواج در برابر منابع مولد آلودگی امواج، استفاده از محصولات مکمل نظیر برچسب شیشه های ضد امواج مای شیلد، تی شرت های زنانه ضد امواج، تی شرت های مردانه ضد امواج، لباس زیر زنانه آنتی باکتریال و ضد قارچ و ضد امواج بانوان، لباس بارداری ضد امواج، لباس زیر مردانه آنتی باکتریال و ضد قارچ و ضد امواج آقایان، نیم تنه بانوان ضد امواج، کاور ضد امواج مودم وای فای، پد لپتاپ ضد امواج و… برای ارتقای سلامتی محیط زندگی و شخص از تکنولوژی های نوین و کاربردی و در دسترس می باشند.

برای دریافت مشاوره رایگان اندازه گیری آلودگی امواج و ایزوله سازی با شماره های ۰۲۱۶۷۳۰۸۰۰۰ و شماره موبایل ۰۹۳۵۸۸۸۷۳۴۱ تماس حاصل فرمایید.