توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
معرفی وای فای و خطراتش!

وای فای

اساسا وای فای دستگاهی است که برای اتصال به شبکه با سرعت بالا و در فاصله کوتاه استفاده می شود. این دستگاه ها گاهی اوقات به عنوان شبکه های بی سیم محلی نامیده می شوند. همچنین برای ارتباط بین دستگاه های گیرنده ی سرویس مانند تلویزیون، دی وی دی، و دوربین نیز استفاده می شود. ارسال سیگنال به کامپیوتر از طریق Wi-Fi صورت می گیرد تابش الکترومغناطیسی و این سیگنال ها می توانند از دیوار عبور کنند. اگر شما در اطراف خود یک روتر و سایر دستگاه های بی سیم مانند بلوتوث و غیره دارید. می توان گفت که شما در داخل سوپ بزرگی از امواج زندگی می کنید.

امواج الکترومغناطیس وای فای

 

خطرات سلامتی ناشی از Wi-Fi

با همه گیر شدن استفاده از تکنولوژی وای فای، اثرات سلامتی آن ها نیز روز به روز بیشتر بروز می کند.

فرکانس تابش از روتر ها در محدوده ی گیگاهرتز پایین است. دانشمندان و پزشکان یا کارشناسان سلامت این سطح از تابش را به طور بالقوه برای سلامت یک فرد خطرناک در نظر می گیرند. سیگنال های رادیویی که توسط این روتر وای فای منتشر می شود در همان محدوده فرکانسی است که در مایکروویو در طبخ غذا استفاده می شود.

تاثیر بر سلامت کودکان

این اشعه باعث تأثیر زیادی بر سلامت کودکان به ویژه در سنین زیر ۱۰سال شوند. کودکانی که از تلفن های همراه استفاده می کنند مشکلات سلامتی آن ها بیشتر از کسانی است که از موبایل استفاده نمی کنند و یا کمتر از آن استفاده می کنند.

سیگنال های وای فای عامل بی خوابی

گاهی اوقات هنگامی که شما لپ تاپ خود را در شرایط کار قرار داده و در نزدیکی آن به خواب می روید با توجه به این که مغز شما به تابش الکترومغناطیسی حساس است. تداخل بین امواج مغزی و سیگنال های وای فای می تواند باعث بی خوابی و اختلال در آن شود.

اقدامات پیشگیرانه

برای کاهش اثرات ناشی از این تابش ها برخی از اقدامات احتیاطی باید انجام شود. برای جلوگیری از شرایط مخاطره آمیز اقداماتی مانند محدود کردن استفاده از وای فای، جلوگیری از استفاده غیر ضروری از لپ تاپ، تلفن همراه و غیره ضروری است. همچنین سعی شود از روتر سیمی به جای بی سیم استفاده شود. با انجام این اقدامات کوچک شما می توانید خودتان را از شرایط مخاطره آمیز نجات دهید.

منابع:

http://www.techkhoji.com