توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
پارچه های ضد اشعه

پارچه های ضد اشعه

پارچه های ضد اشعه نمونه ای از پیشرفت تکنولوژی در صنعت نساجی است. در این مقاله به چرایی استفاده از پارچه های ضد اشعه در شرایط گوناگون را پرداخته ایم. بنابراین موارد زیر را بررسی می کنیم:

  1. لباس های ضد اشعه برای محافظت از جنین و بارداری ایمن
  2. پارچه های ضد اشعه برای نوزادان و کودکان
  3. ویژگی پارچه های ضد اشعه

لباس های ضد اشعه برای محافظت از جینن و بارداری ایمن

امواج الکترومغناطیس به راحتی از شکم مادر عبور می کنند و مشکلاتی همچون سقط جنین،ADHD، آسم و… را برای جنین به وجود می آورند. برای کاهش مشکلات ذکر شده، استفاده از لباس های ضد اشعه برای محافظت از جنین و بارداری ایمن پیشنهاد می شود.

پارچه های ضد اشعه

پارچه های ضد اشعه برای نوزادان و کودکان

پارچه های ضد اشعه برای نوزادان و کودکان

استفاده از پارچه های ضد اشعه برای نوزادان و کودکان، به منظور جلوگیری از حساسیت ها و بیماری های ناشی از امواج الکترومغناطیس است. بیماری هایی همچون اوتیسم، سرطان مغز، اختلالات یادگیری، آلزایمر، آسم و… نمونه ای بارز از تاثیر امواج الکترومغناطیس بر سلامت نوزادان و کودکان است.

تمام اندام ها به ویژه سر نوزادان بعد از تولد در حال رشد است. بنابراین خطر بیشتری نوزادان و کودکان را تهدید می کند. استفاده از پارچه های ضد اشعه برای نوزادان و کودکان در محصولاتی همچون لباس های ضد اشعه، کلاه ضد اشعه، پشه بند های ضد اشعه و… سلامتی آن ها را در برابر اشعه تا مرز ۹۹/۹۶ درصد حفظ می کند.

ویژگی پارچه های ضد اشعه

پارچه های ضد امواج معمولا دارای دو لایه هستند. یک لایه با ساختار پنبه ای که می توان رنگ دلخواه را به آن اعمال کرد.

لایه ی دیگر با داشتن الیاف های نقره اشعه ها را تا مرز ۹۹/۹۶ درصد از بین می برد. پارچه های ضد اشعه ی دارای الیاف نقره، راندمان ۶۰-۵۲ دسی بل امواج را محافظت می کنند. همچنین الیاف نقره دارای خاصیت ضد میکروبی هستند. به همین منظور در شاخه ی پزشکی مورد استقبال قرار گرفته اند.

پارچه های ضد اشعه موجود در شرکت دانش بنیان سلامت سینا، واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف محصولات متفاوتی را با پارچه های ضد اشعه ارائه می دهد. لباس بارداری ضد اشعه، لباس نوزاد و کلاه ضد اشعه، انواع پشه بند ضد اشعه، رنگ و کاغذ دیواری ضد اشعه، کاور وای فای و… نمونه ای از این محصولات هستند.

منابع:

https://bit.ly/2qTLTAi