توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
چرا استفاده از مایکروفر خطرناک است؟

چرایی عدم استفاده از مایکروفر

۳۰ سال است که آمریکایی ها از مایکروفر استفاده می کنند. گرم کردن غذا با مایکروفر بسیار راحت است. این فرها نزد بسیاری از مردم محبوب هستند. مایکروفرها با استفاده از امواج غیریونیزان (غیر یون ساز) غذا را گرم می کنند. سازوکاری متفاوت با تابش های یونیزان مثل اشعه x و تابش های گاما و پزشکی هسته ای (سی تی اسکن ، بلع باریم و ماموگرافی) دارند. تابش های یونیزان با یونیزه کردن مواد باعث تغییر ماهیت الکترومغناطیسی اتم ها می شوند. با این حال باور ما بر این است که غذاهای گرم شده توسط تابش های غیریونیزان برای سلامتی افراد مضر است.

۵ مورد از بیماری های مرتبط با مایکروفر:

  1. بی خوابی و اختلالات خواب: غذاهای پخته شده در مایکروفر باعث آسیب های مغزی و در نتیجه بی خوابی و اختلال خواب می شوند.
  2. کمبود مواد غذایی مورد نیاز بدن: پخت و پز با مایکروفر باعث کاهش شدید میزان مواد مغذی می شود. بنابراین غذا، ویتامین و پروتئین کمی برای بدن فراهم می کند.
  3. خستگی: غذای تهیه شده در مایکروفر باعث چاقی و خستگی می شود. بنابراین از خوردن چیپس و ذرت پخته شده در مایکروفر خودداری کنید.
  4. افزایش خطر سرطان: موادی که در اثر تابش های غیر یونیزان دچار تغییر شده اند، در بدن تجمع می کنند. این مواد شرایط را برای رشد سلول ها و تومورهای سرطانی مهیا می کنند.
  5. تخریب آنتی اکسیدان ها: امواج مایکروویو باعث تخریب ترکیبات آنتی اکسیدان غذا می شوند. این ترکیبات برای مقابله و جمع آوری رایکال های آزاد در بدن لازم هستند. کمبود این مواد همچنین باعث افزایش احتمال حمله قلبی و افزایش سطح کلسترول بد در بدن می شود.

منابع:

 loveinspireamaze.com