توسعه فناوری های نوین سلامت سینا
رابطه ی بیماری های چشم و امواج الکترومغناطیس موبایل

آیا برای مدت زمان طولانی از تلفن همراه و رایانه استفاده می کنید؟

امواج منتشر شده از موبایل و بیماری های چشمی مدت ها است که مورد توجه دانشمندان در سراسر دنیا قرار گرفته است. امواج الکترومغناطیس از منابع متعددی مانند موبایل، لپ تاپ، وسایل برقی و… منتشر می شوند. استفاده از موبایل و رایانه ها چشم ها را به شدت درگیر می کند

رابطه ی بیماری های چشم و امواج الکترومغناطیس موبایل

بیماری های چشم مانند درد و سوزش در چشم ها، فشار در ناحیه ی پشت چشم ها، فشار داخل چشم ها، بینایی بد، آب مروارید و… می توانند در اثر امواج منتشر شده از موبایل باشند.

هنگام نفوذ امواج به بدن، مقداری از آن ها جذب شده و ایجاد حرارت می کنند. علت این گرما هدایت یونی است که توسط امواج الکترومغناطیس در بدن به وجود می آید. این پدیده باعث به وجود آمدن بیماری “آب مروارید” می شود. هر چه مدت زمان قرار گیری در معرض اشعه های موبایل بیشتر باشد، بیماری ها با شدت بیشتری چشم ها را تهدید می کنند.

امواج الکترومغناطیس و سرطان ملونوما و بیماری های چشمی

در سال ۲۰۰۱، دانشمندی آلمانی رابطه ی تشعشعات تلفن همراه و سرطان چشم را پیدا کرد. تحقیقات خود را به روی نوع خاصی از سرطان چشم به نام ملونوما انجام داد. این نوع از سرطان چشم باعث ایجاد تومور در عنبیه و شبکیه چشم می شود. طبق تحقیقات این دانشمند، افرادی که به طور منظم از تلفن همراه استفاده می کنند ۳ برابر نسبت به افراد دیگر در خطر ابتلا به این نوع از سرطان هستند.

امواج الکترومغناطیس با اثر بر سلول های ملانوسیتی موجود در لایه ی رنگی چشم، باعث اختلال رشد و تقسیم نسبت به حالت معمول می شوند. افرادی که دچار مشکلات ژنتیکی هستند نسبت به افراد سالم، خطر بیشتری را متحمل می شوند. بنابراین امواج ساطع شده از موبایل، به مرور زمان می تواند سرطان ملونوما را به وجود آورند.

طبق بررسی های دکتر جرج کارلو در سال ۲۰۱۰، امواج الکترومغناطیس ساطع شده از موبایل علاوه بر سرطان ملانوم می توانند باعث ایجاد سرطان مغز نیز شوند.

امواج الکترومغناطیس و آزمایشات انجام شده به روی خرگوش و بیماری های چشمی خرگوش

 کوجیما و همکارانش با بررسی اثر حرارتی امواج ماکروویو به روی چشم خرگوش به نتایج مهمی دست پیدا کردند. چشم خرگوش را به مدت ۶۰-۲۰ دقیقه در معرض تابش قرار دادند. نتایج نشان داد که با کاهش تقسیم سلولی، با التهاب شبکیه چشم و قرنیه، پراکندگی نور در قسمت جلویی چشم را افزایش داد. همچنین به هنگام خواب حرکات سریع چشم را به وجود می آورد. هدف از این مطالعه، بررسی امواج الکترومغناطیس رادیویی بر عملکرد بینایی و انکسار نور چشم انسان بود.

شرکت سلامت سینا با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا با ارائه ی محصولاتی در برابر امواج الکترومغناطیس مانند کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیس، رنگ ضد امواج و پرده ی ضد امواج، کاور ضد امواج الکترومغناطیس وای فای، منسوجات ضد امواج الکترومغناطیس و… توانایی اندازه گیری آلودگی امواج الکترومغناطیس مکان های مختلف را دارد و با مشاوره تخصصی، آلودگی ناشی از امواج الکترومغناطیس را ۹۹/۹۶ درصد کاهش می دهد.

منابع:

Kafi, Siddig Tawer, et al. “Effects of RF Radiation Emitted from Cellphones on Human Eye Function (Vision Acuity/Refraction).” Journal of Electrical Engineering ۳ (۲۰۱۵): ۱۲۸-۱۳۳٫